امروز ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۲

مدیریت رسانه با”برنامه ریزی” یک ضرورت است نه یک تفنن/ دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست

شورای هنری هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند.

 

«امین صدیقی» مشاور فرهنگی رئیس رسانه ملی و رئیس مرکز گسترش فیلم نامه نویسی صدا و سیما با اشاره به طرح دقیق و ساختار منسجم و هوشمندانه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و مدیران صداوسیما، گفت: بیانات ایشان از مباحث کلان و استراتژیک آغاز شد و تا لزوم برنامه ریزی و طراحی سازوکارها و دقت در انتخاب عوامل تولیدی گسترش یافت.

وی افزود: اساسی ترین محور بیانات مقام معظم رهبری بایستگی دستیابی به یک تحلیل مبنایی، صحیح و واقع بینانه درباره شرایط داخلی، منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران بود که این تحلیلِ مبنایی در گستره تولید محتوا در رسانه ملی نقش تعیین کننده باید داشته باشد.رسانه ملی براساس چنین تحلیلی میتواند به راهبردهای روشن و شفاف و برنامه ریزی منسجم برسد.

او تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع برنامه ریزی را شایسته تأمل و تدقیق دانست و تصریح کرد: مدیران رسانه ملی در حوزه های گوناگون باید بپذیرند که در روزگار ما مدیریت رسانه دیگر با اتکاء به روابط و تواناییهای فردی امکانپذیر نیست و «برنامه ریزی» در این گستره، یک ضرورت است و نه یک تذوق و تفنن.اینکه در بعضی بخش های سازمان هنوز نگرش مبتنی بر گریز از برنامه ریزی و معاییر حرفه ای و روزآمد به چشم میخورد، باید اصلاح شود، فرصتی برای آزمون و خطاهایی از اینگونه نیست.

رئیس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی لزوم تولید و پخش برنامه های ژرف و هنرمندانه را نکته مهم دیگری در سخنان رهبر معظم انقلاب تلقی کرد و افزود: توجه به ژانرها و ساختارهای اثرگذارتر مانند فیلم و سریال، مستند، برنامه های کودک و نوجوان و … واقعیتی است که ما مدیران رسانه باید به آن توجه کنیم. گام بعدی، چگونگی فرآیند تولید برنامه های ارزشمند و اثرگذار است. که ایشان به اهمیت فیلمنامه و نیز فرآیند تبدیل متن به فیلم و سریال اشاراتی فرمودند. نقش طراحی سازوکارها و انتخاب عوامل تولیدی در تحقق راهبردهای پیش گفته بسیار مهم است.

رئیس مرکز فیلم و سریال برون مرزی اذعان داشت: براساس طرحی که ایشان ارائه فرمودند باید برای موفقیت رسانه ملی در عرصه جنگ نرم، منظومه ای همگون و هماهنگ و هم افزا شکل گیرد، که از تعیین راهبردها و مهندسی پیام تا مراحل گوناگون تولید و پخشِ محتوا را دربرگیرد.

وی در پایان با بیان اقدامات لازم در زمینه تدوین راهبردها و اولویتهای سازمان در حوزه نمایشی اظهار داشت: مرکز گسترش فیلمنامهنویسی، به عنوان یک تشکیلات نوپا، در نخستین گام با توجه به راهبردهای پیوست حکم ریاست سازمان و مأموریت، نیاز و جدول پخش سالانه همه شبکه های تلویزیونی رسانه ملی، به طراحی سامانه ها و سازوکارهای بایسته برای روزآمدسازی شیوه تولید با هدف انطباق تولیدات نمایشی با متن مصوب پرداخته است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


    جدول فروش فیلم ها

    عنوان
    فروش (تومان)
    • مطرب
      ۳۸٬۵۴۳٬۸۹۱٬۰۰۰
    • چشم و گوش بسته
      ۱۲٬۸۳۴٬۱۱۵٬۰۰۰
    • بی وزنی
      ۳۱٬۵۵۲٬۰۰۰
    • نرگس مست
      ۳۶٬۶۲۲٬۰۰۰
    • دوئت
      ۶۸٬۷۰۷٬۰۰۰
    • عطر داغ
      ۹٬۱۳۸٬۰۰۰
    • امیر
      ۱۳۰٬۹۶۴٬۰۰۰
    • جهان با من برقص
      ۶٬۷۴۸٬۶۳۶٬۰۰۰
    • خوب، بد، جلف 2
      ۱٬۴۷۶٬۲۶۴٬۰۰۰
    • چهل و هفت
      ۵٬۱۱۱٬۰۰۰
    • سونامی
      ۳۶۵٬۵۴۴٬۰۰۰
    • آشفته گی
      ۵۹۵٬۴۵۶٬۰۰۰