“با خدا می رقصم” بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه صربستان شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۰

“با خدا می رقصم” بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه صربستان شد

فیلم «با خدا می‌رقصم» ساخته هوشنگ میرزایی در ادامه حضورهای موفقیت‌آمیز در جشنواره‌های گوناگون توانست جایزه بهترین فیلم مستند بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و مستند صربستان را کسب کند.

این دومین جایزه فیلم «با خدا می‌رقصم» بعد از کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره یاهورینا بوسنی و هرزگوین است. جشنواره صربستان با تمرکز بر فیلم‌هایی با موضوع معلولیت برگزار می‌شود و هدف جشنواره تغییر نگرش جامعه در مورد افراد معلول بود. اطلاع‌رسانی در مورد زندگی، فعالیت‌های اجتماعی، حقوق و دستاوردهای افراد معلول از جمله موضوعات این جشنواره بود.
این جشنواره تنها ۲۲ فیلم را برای بخش مسابقه برگزیده بود که فیلم «با خدا می‌رقصم» توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره را به‌خود اختصاص دهد.
 «با خدا می‌رقصم» داستان زندگی پیرمرد نابینای کرد اهل پاوه به‌نام کاک‌علی بدری است که در عین نابینایی سوزن نخ کرده و خیاطی می‌کند. کاک‌علی با خیاطی امرار معاش می‌کند و از این راه توانسته باغ زیبایی بخرد و در آن درختان میوه بکارد و به رقص و پایکوبی بپردازد. کاک‌علی با وجود ناتوانی و معلولیتی که دچار آن است روحیه‌ای سرخوش دارد و تمام وجود او سرشار از میل به زندگی است.
فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» تاکنون حضور موفقیت‌آمیزی در جشنواره‌های داخلی و خارجی داشته و در جشنواره‌های معتبر داخلی هشتمین جشنواره «سینماحقیقت» و سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی «فیلم کوتاه تهران» و چهل‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» در بخش مسابقه به نمایش درآمده است.
انتهای مطلب/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است