«دیوید کاپرفیلد» آغازگر جشنواره فیلم لندن ۲۰۱۹ شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
با اعلام دبیر جشنواره؛

«دیوید کاپرفیلد» آغازگر جشنواره فیلم لندن ۲۰۱۹ شد

بر اساس اعلام جشنواره فیلم لندن، شصت و سومین دوره این رویداد مهم سینمایی با نمایش فیلم «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» به کارگردانی آرماندو یانوچی افتتاح خواهد شد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، فیلم «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» با بازی دو پتل، اثر آغازگر جشنواره فیلم لندن سال جاری خواهد بود.

«تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» اقتباسی سینمایی از رمان کلاسیک چارلز دیکنز و به کارگردانی آرماندو یانوچی است و بازیگرانی چون تیلدا سوینتن، هیو لوری، پیتر کاپالدی، بن ویشاو، پال وایت‌هوس در آن نقش‌افرینی می‌کنند. بسیاری از این بازیگران در فرش قرمزی که به مناسب اولین اکران اروپایی این اثر قرار است در سالن ادئون لستر لندن برپا شود، حضور خواهند یافت.

آرماندو یانوچی فیلمساز ۵۵ ساله بریتانیایی و خالق آثاری چون فیلم «مرگ استالین»(۲۰۱۷) و سریال کمدی سیاسی «معاون رئیس‌جمهور» است. او کار برگردان سینمایی رمان «دیوید کاپرفیلد» را به همراه یار دیرینه خود سیمون بلک‌ول انجام داده است.

یانوچی در اظهار نظری گفت: این افتخاری بزرگ برای من است که افتتاح‌کننده فستیوال فوق‌العاده‌ای چون لندن باشم. «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» فیلمی درباره شفقت، شوخ‌طبعی، سخاوت و دوستی است و بیش از این نمی‌توانم مشتاق اکران آن باشم.

تریسیا تاتل دبیر فستیوال فیلم لندن نیز در این باره گفت: یانوچی یکی از شگفت‌انگیزترین و اصیل‌ترین استعدادهایی است که از بریتانیا برخاسته است. من بسیار خوشحالم که این دوره جشنواره فیلم لندن با اثری از او آغاز می‌شود؛ فیلمی که نه فقط سرگرم کننده است که ستایشی قدرتمند از سخاوتگری و هم‌دلی است.

شصت و سومین دوره جشنواره فیلم لندن از ۳ تا ۱۳ اکتبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است