مرگ باورنکردنی بسکتبالیست برنده اسکار/ رییس دیزنی واکنش نشان داد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹

مرگ باورنکردنی بسکتبالیست برنده اسکار/ رییس دیزنی واکنش نشان داد

کوبی برایانت بسکتبالیست اسطوره ای برنده اسکار بهترین انیمیشن کوتاه سال 2018 بر اثر سقوط هلیکوپتر کشته شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، کوبی برایانت بسکتبالیست اسطوره ای که برای مدت ۲۰ سال گارد تیم لس آنجلس لیکرز بود و با این تیم توانست ۵ بار فاتح NBA (لیگ بسکتبال آمریکا) شود بنا به آنچه شب گذشته ۲۶ ژانویه لس آنجلس تایمز گزارش داد در ۴۱ سالگی بر اثر سقوط هلیکوپتر درگذشت.

کوبی برایانت اسطوره ورزش آمریکا سال ۲۰۱۸ جایزه اسکار بهترین انیمیشن را برای فیلم کوتاه انیمیشنی «بسکتبال عزیز» دریافت کرده بود. برایانت فیلمنامه پروژه «بسکتبال عزیز» را نوشته و در عین حال صداپیشه و مدیر تولید آن نیز بود.

در سانحه سقوط هلیکوپتر شب گذشته ۵ نفر از جمله کوبی برایانت و دختر ۱۳ ساله اش کشته شدند. تحقیقات درباره علت این حادثه ادامه دارد.

کوبی برایانت در دنیای بسکتبال با کسب ۳۳ هزار و ۶۴۳ امتیاز به عنوان چهارمین بازیکن امتیازآور تاریخ NBA شناخته می شد.

این ورزشکار افسانه ای که به دنیای سینما هم راه یافته بود، در مراسم اسکار دو سال پیش در هنگام دریافت جایزه اسکار چنین گفت: از آکادمی بابت این افتخار فوق العاده تشکر می کنم، از جان ویلیامز (آهنگساز افسانه ای سینما و رکورد جایزه اسکار) هم برای ساخت قطعه موسیقی شگفت انگیز این انیمیشن سپاسگزارم. برایانت در آن مراسم همچنین از همسر و دخترانش که الهام بخش وی بوده اند نیز قدردانی کرد.

اسطوره ورزش جهان در آن مراسم همچنین با شوخی گفت که به عنوان یک بسکتبالیست باور نمی کرده ساخت این پروژه ممکن باشد چون بسکتبالیست ها قرار است دهانشان را ببندند و فقط دریبل کنند.

کوبی برایانت ۲۳ آگوست ۱۹۷۸ در شهر فیلادلفیا به دنیا آمده بود.

بلافاصله بعد از اعلام خبر باورنکردنی درگذشت برایانت بسیاری از شخصیت های مهم و مشهور دنیا به این خبر واکنش نشان دادند که از مهمترین آنها می توان به پیام باب ایگر مدیرعامل دیزنی و قدرتمند ترین مرد هالیوود اشاره کرد. ایگر در واکنش به این خبر نوشت: امروز ما در مجموعه کمپانی دیزنی سوگوار مرگ تراژیک کوبی برایانت یک غول در عرصه ورزش و انسانی سرشار از زندگی هستیم،

الن دی‌جنرس مجری چند دوره مراسم اسکار هم درباره برایانت نوشت: مانند همه از شنیدن خبر کوبی برایانت ناراحت و شوکه شده ام، قلبم برای همسر و خانواده اش شکست.

جان کارپنتر کارگردان اسطوره ای سینمای وحشت نیز در این باره نوشت: کوبی برایانت خیلی زود ما را ترک کرد، در آرامش بخواب مامبا.

جک نیکلسون اسطوره بازیگری سینمای جهان و برنده ۳ جایزه اسکار از طرفداران سرسخت کوبی برایانت در دنیای بسکتبال بود. او سال ۲۰۱۶ در واکنش به خبر خداحافظی برایانت از دنیای بسکتبال گفته بود از این موضوع ناراحت است و احساس افسردگی می کند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است