حماسه ۶ بهمن شهر آمل در «هبوط» واکاوی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳

حماسه ۶ بهمن شهر آمل در «هبوط» واکاوی می‌شود

مستند «هبوط» با موضوع حماسه آمل در سال 1360 دوشنبه 7 بهمن ماه از شبکه پنج سیما پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، مستند «هبوط» با موضوع بررسی اقدامات اتحادیه کمونیست های ایران بر علیه نظام جمهوری اسلامی در حماسه آمل سال ۱۳۶۰ دوشنبه ۷ بهمن ماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این مستند به تحقیق و نویسندگی محمد گرشاسبی و تهیه کنندگی و کارگردانی ایمان گودرزی در گروه معارف اسلامی شبکه پنج سیما تهیه شده است.

ایمان گودرزی تهیه کننده و کارگردان مستند «هبوط» درباره این مستند در گفت: این مستند در ۷۰ دقیقه در شروع، به تبیین فضای پس از انقلاب در جامعه می پردازد و در ادامه به نقش گروهک‌های ضد انقلاب و علل رو در روی قرار گرفتن آنان و ایجاد اغتشاش و ترور در جامعه خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در این مستند با استفاده از اسناد و فیلم های بکر، گفتگویی با فرماندهان، مسئولان و مردمی که در مقاومت شهر، نقش مستقیم داشتند، انجام شده است.

کارگردان «هبوط»در پایان عنوان کرد: بررسی اقدامات اتحادیه کمونیست های ایران در حماسه آمل سال ۱۳۶۰ و همچنین واکاوی علل تصمیم گروهک‌ها در شمال ایران و انتخاب شهرهای استان مازندران و دیدگاه‌های حضرت امام در مورد این حماسه بزرگ در مستند هبوط به تصویر کشیده شده است.

واقعه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ در شهر آمل دارای اهمیت سیاسی و اجتماعی فوق العاده است، در این واقعه اقشار مختلف از مسئولان و نظامیان و مهمتر از همه مردم کوچه و بازار با بصیرتی انقلابی در برابر مخالفان ایستادند و نقش مهمی در وقوع این حماسه بزرگ داشتند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است