سالن‌های جدید پردیس ملت افتتاح شد/ ارایه آخرین آمار از تعداد سینماهای کشور

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، صبح امروز دوشنبه 7 بهمن مراسم افتتاح سالن های جدید پردیس سینماگالری ملت با حضور سینماگران، مدیران سینمایی و هنرمندان برگزار شد.

پیروز حناچی شهردار تهران، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی، غلامرضا فرجی، همایون اسعدیان، حبیب اسماعیلی، سید ضیاء هاشمی، حسین فرحبخش و… از جمله حاضران در این مراسم بودند.

مراسم با ادای احترام به شهید قاسم سلیمانی با اجرای محمد سلوکی شروع شد. در ابتدای مراسم مستندی از روند شکل گیری و ساخت و ساز و توسعه پردیس سینمایی ملت پخش شد.

در ادامه مراسم سلوکی از هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویرشهر دعوت کرد تا به صحنه بیاید. میرزاخانی در سخنانی گفت: پردیس سینمایی ملت به عنوان سرمایه اجتماعی با ٤ سالن از سال ٨٧ آغاز به کار کرد. از ابتدا تلاش ما بر تکثر صندلی و تماشاگر بوده که خداراشکر با همکاری همه عوامل درحال حاضر و بعد از گذشت ٩ ماه تلاش بی وقفه با ١٢ پرده نمایش در خدمت هموطنان خواهیم بود.

وی ادامه داد: مجموعه از نظر کافه کتاب، فضای ایونت، گالری و… هم تجهیز شده است و همچنین در طبقه مثبت ٢ نیز هشتصد صندلی اضافه شده که شرایط بهتری را برای مخاطبان سینما فراهم کند و با توجه به پارکینگی که احداث شده گره بزرگی که وجود داشت نیز باز شده است. در حال حاضر سطح رفاه مردمی را که در مجموعه حاضر می شوند تا حد خوبی بالا برده ایم و در نهایت تمام این فعالیت ها را به روح سردار شهید قاسم سلیمانی تقدیم می کنم.

در ادامه از حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی دعوت شد تا سخنرانی کند. وی در سخنانی گفت: کار ارزشمندی انجام شده است که از این توجه انجام شده تشکر می کنم. ما هرچقدر زیرساخت فرهنگی را توسعه دهیم به کم شدن آسیب های اجتماعی کمک می کند.

رییس سازمان سینمایی در آماری اعلام کرد: در پایان سال ٩٧ این آمار وجود داشته است:
328 سینما
581 سالن سینمایی
150 هزار صندلی

و این ارقام تا پایان 98 با رشد خود این ارقام است:
353 سینما
654 سالن سینمایی
161702 صندلی

این اعداد نشان می دهد که باید به زیرساخت های سینمایی توجه کرد و صدالبته در کنارش باید به محتوای خوب برای عرضه هم توجه شود.

وی ادامه داد: همچنین در قالب طرح «سینما امید» ٢٢ سینما در شهرهای فاقد سینما ساخته شده که در سال آینده به ناوگان سینمایی کشور اضافه خواهند شد.

بلک باکس و مرکز موسیقی باغ کتاب نیز آماده افتتاح است

سلوکی در ادامه برنامه از میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران دعوت کرد تا به صحنه بیاید. امرودی در ابتدای سخنانش گفت: این بشارت را می دهم که تصمیم داریم هر 15 روز افتتاحی فاخر داشته باشیم که یکی از آنها را امروز شاهد هستیم. بلک باکس و مرکز موسیقی باغ کتاب نیز آماده افتتاح است و چندین سینما و مراکز از کار افتاده نیز تا آخر امسال افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: سینما و هنر می تواند سطح ذایقه مردم ما را بالا ببرد و زیستن خوب را به ما بیاموزد و امنیت اخلاقی را بالا ببرد و سلامت اجتماعی را تضمین کند. سینما و هنر ابزار مهمی هستند که می توانند اتفاقات بزرگی را به ارمغان بیاورند.

امرودی بیان کرد: زمان آن است که از سرمایه های ملی خود استفاده کنیم و فیلم هایی ملی بسازیم و سازمان فرهنگی و هنری نیز حمایت خواهد کرد.

در ادامه پیروز حناچی شهردار تهران برای گفتن صحبت های خود به صحنه آمد. حناچی در ابتدای صحبت های خود به ادای احترام به سردار سلیمانی و ذکر خاطره ای از ایشان پرداخت و ادامه داد: در پردیس سینمایی ملت به عنوان کانون عرضه هنر هستیم جایی که بعد از پردیس آزادی به معماری آن هم توجه شده است. در این پروسه طرح توسعه مشکلات زیربنایی مثل پارکینگ و… نیز تا حد زیادی رفع شده است.

وی ادامه داد: قرار بود که در جشنواره ملی فجر امسال اقدامات ویژه ای داشته باشیم. باید عرصه رقابت را برای بالا بردن فرهنگ باید بالا برد و یکی از مهم ترین آنها جشنواره فیلم فجر است. به اعتقاد من این حضور وظیفه ملی است. ما هم به عنوان شهرداری تهران از چند اثر که در راستای سیاست های ما بوده حمایت کرده ایم که البته همه حمایت ها مالی نبوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز ۸۰۰ صندلی به ظرفیت ۱۰۸۰ صندلی پردیس سینمایی ملت اضافه شد، گفت: با افتتاح این سالن‌های جدید ظرفیت پردیس سینمایی ملت به شدت افزایش می‌یابد به گونه‌ای که از این پس در این سینما می‌توان ۱۵ فیلم را اکران کرد.

وی در مورد حمایت مالی شهرداری از جشنواره ملی فیلم فجر تصریح کرد:‌ منظور از حمایت و کمک همیشه ارائه کمک مالی نیست بلکه ما در جهت اهداف شهری خود فضا و لوکیشن در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد. به عنوان مثال امسال در جشنواره، فیلمی در مورد کودکان کار اکران می‌شود که نگاه دقیقی به این معضل شهری دارد و در قالب آن می‌توان پیام‌هایی را به مخاطبان داد.

ساخت فیلمی درباره سردار سلیمانی در دستور کار

حناچی در پایان صحبت هایش تاکید کرد: تعداد زیادی فضاهای فرهنگی – سینمایی فراهم و افتتاح خواهیم کرد. در حقیقت اینکه بتوانیم فضایی برای اوقات فراغت مردم تهیه کنیم بزرگترین کار ممکن است. همچنین از آقای امرودی نیز می خواهم که از طریق کار حرفه ای یاد و خاطره سردار سلیمانی و کسانی را که با ایشان بودند در قالب یک اثر سینمایی فاخر به تصویر بکشد.

میرزاخانی سپس دوباره روی صحنه آمد تا با حضور پیروز حناچی از محمد کیاشمشکی مسئول تاسیسات مجموعه پردیس ملت به نمایندگی از همه همکارانشان تجلیل کنند.

در پایان مراسم محمد معتمدی به خواندن قطعاتی پرداخت و بازدید از سالن ها نیز انجام شد.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/