کشف نامه محرمانه از تلگرام غلامی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱

کشف نامه محرمانه از تلگرام غلامی

مدير شبكه چهار در حالي از انتشار نامه ها در فضاي مجازي اظهار بي اطلاعي مي كند كه اولين بار تصوير اين نامه ها از تلگرام او ارسال شده است

غلامرضا غلامی، مدیر شبکه چهار سیما که دو روز گذشته توانست سرتیتر اخبار رسانه‌ها را با قضیه استعفایش به‌خود اختصاص دهد، روز گذشته در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. غلامی که جز استعفا با مصاحبه‌هایش هم عامل خبرسازی شده بود در ابتدای این نشست با لحنی گلایه‌آمیز خطاب به خبرنگاران می‌گوید: «حالا همه شما می‌خواهید درباره اختلافم با پورمحمدی و اختلاف پورمحمدی با سرافراز بپرسید و این عجیب است که چطور برخی درک نمی‌کنند اختلافات کارشناسی در یک مجموعه رسانه‌ای پیچیده، طبیعی است! او حتی فراتر می‌رود و عنوان می‌کند که: اگر درباره سیاست‌های کلی رسانه و نظام سوال کنید متوجه می‌شوید که ما اختلافی نداریم. ما همه برادران دینی و انقلابی‌ای هستیم که تا امروز با هم کار کرده‌ایم. پس برخی اختلاف‌نظرها در امور جزئی طبیعی است چراکه هرکسی در مباحث کارشناسی دیدگاه‌های خودش را داد».

ادعای جعلی ساخت دکور برای «نقد سینما»

این سخنان مدیر شبکه چهار در صورتی بیان می‌شود که وی یکی از دلایل استعفایش را همین اختلاف نظرهایی دانسته که تا پیش از این جزئی خوانده نمی‌شد. وی تا قبل از این نشست و مواجه با اهالی رسانه معتقد بود اختلاف‌ نظر درخصوص ساخت برنامه «نقد سینما» که مورد موافقت معاون سیما واقع نشده، اختلال در برنامه‌ریزی برای اداره مطلوب شبکه است اما او حالا این اختلال را به اختلاف ‌نظر کارشناسی و البته جزئی تعبیر می‌کند که همین موضوع جزئی برای محقق شدن نظر معاون سیما، او را وادار به استعفا کرده بود. غلامی در توضیح تازه‌ای از اختلاف با پورمحمدی درخصوص برنامه «نقد سینما» می‌گوید: بنا به برنامه‌ریزی‌هایی
که برای فصل پاییز شبکه چهار داشتیم، برنامه نقد سینما تعریف شده بود.
از من خواسته شد برنامه‌ای در زمینه نقد سینما نداشته باشم ولی ما ۲ ماه روی برنامه‌ها کار کرده بودیم و ممکنبود هر تغییری برنامه‌ها را بهم بریزد. درحالی که من به این برنامه‌ریزی دلبستگی داشتم و به پورمحمدی گفتم چنین درخواستی غیرقانونی است اما بعد فکر کردم کارم خوب نبود چراکه او رئیس من است. بنابراین به این جمع‌بندی رسیدم که استعفا دهم و در شبکه نباشم تا پورمحمدی هم بتواند به منظور موردنظر خود برسد.

غلامی در شرایطی از ساخت دکور برای این برنامه سخن می‌گوید که به گفته یک مقام آگاه در شبکه چهار، نه تنها دکوری برای این برنامه ساخته نشده بود بلکه سفارش ساخت دکور هم داده نشده بود و کل برنامه‌ریزی غلامی برای تولید «نقد سینما» به برگزاری چند جلسه همفکری خلاصه می‌شود.

نامه‌ محرمانه‌ را غلامی در تلگرام منتشر کرد

غلامی درخصوص حل و فصل ماجرای نامه‌ای که رسانه‌ای شده با تاکید بر اینکه نمی‌داند چطور این نامه سر از شبکه‌های اجتماعی درآورده، می‌گوید: به‌واسطه سوابق دوستی بین من و پورمحمدی، نامه‌ای صریح و خودمانی به او نوشتم و فکر نمی‌کردم که این نامه بیرون منتشر شود. با وجود بازتاب‌های عجیب این نامه رئیس باتدبیر سازمان صداوسیما در مکالمه کوتاه مساله را حل کرد که: «من به سهم خودم از تدبیر سرافراز و سعه صدر پورمحمدی که حتی گلایه و شکایت هم نکرد تشکر می‌کنم». غلامی بجز این تشکر توضیح دیگری درخصوص این نامه نمی‌دهد و حتی از مکالمه کوتاه سرافراز با خود هم سخنی نمی‌گوید، جز این‌که «موفقیت ایده‌های من به زودی مشخص می‌شوند. اگر موفق شدم که به کارم ادامه می‌دهم و اگر نه کارم را تحویل می‌دهم».

این در حالی است که بر اساس گفته یکی از مدیران شبکه چهار، این خود غلامی بوده که از نامه پورمحمدی عکس گرفته و در تلگرام برای همه مدیران فرستاده است.

خرج کردن از کیسه سرافراز

با وجود توضیحاتی که غلامرضا غلامی در نشست رسانه‌ای روز گذشته خود ارائه می‌دهد، به‌نظر می‌رسد این مدیر مستعفی زمان زیادی برای حضور پشت میز مدیریتش ندارد. اگرچه وی عنوان کرده که محمد سرافراز شخصا به این مساله ورود کرده و با یک تماس کوتاه تلفنی وی را به ادامه فعالیت فراخوانده اما به نظر می‌رسد تغییر این مدیر رسانه ملی به‌زودی رخ خواهد داد. غلامی پیش‌تر نیز درخصوص ماجرای استعفای خود عنوان کرده بود که رئیس سازمان صداوسیما درحالی از او خواسته که این سمت را بپذیرد که وی به خاطر اختلاف‌نظر با پورمحمدی راضی به حضور پشت میز مدیریت شبکه چهار نبوده است. حالا نیز وی بار دیگر پای رئیس سازمان صداوسیما را به میان می‌کشد و صراحتا اعلام می‌کند که پادرمیانی وی موجب حل اختلاف و پایان داستان استعفا شده است. اگرچه چنین به‌نظر می‌رسد که غلامی برای توجیه استعفایش -که حتی از انتشار آن اظهار بی‌اطلاعی کرد- و رسیدن به برنامه‌سازی مورد علاقه‌اش از نام رئیس سازمان صداوسیما خرج می‌کند تا از مانعی به نام پورمحمدی عبور کند.

خیال خام ایجاد اختلاف

در واقع این که کسی بتواند بین پورمحمدی و سرافراز که هر کدام بیش از دو دهه تجربه ی مدیریتی و همکاری دارند فاصبه بیاندازد خیال خامی بیش نیست و کسی که در این میان متضرر این میدان خواهد بود خود غلامی است.

انتهای مطلب/

2 دیدگاه