«یک چیز بی خاصیت» آماده نمایش شد/ اهمیت پشم در صنعت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۷

«یک چیز بی خاصیت» آماده نمایش شد/ اهمیت پشم در صنعت

مستند «یک چیز بی خاصیت» به کارگردانی امین یگانه با موضوع نقش فرآوری پشم در احیای اقتصاد یک منطقه جغرافیایی آماده نمایش شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی اوما فیلم، فیلم مستند «یک چیز بی خاصیت» به کارگردانی امین یگانه و تهیه کنندگی سیدجمال عودسیمین با موضوع نقش فرآوری پشم در احیای اقتصاد یک منطقه جغرافیایی آماده نمایش شد.

تا بیست سال قبل، ایران یکی از پنج کشور تولیدکننده عمده پشم در دنیا بود اما نبود تکنولوژی فرآوری پشم، ایران را از رقبای خود عقب انداخت به گونه‌ای که به دلیل فرآوری نشدن پشم گوسفندان، روستاییان نمی‌توانستند از این محصول استفاده کنند و به دلیل ناتوانی در نرم کردن و بوزدایی پشم ترجیح می دادند آن را آتش بزنند.

مستند «یک چیز بی خاصیت» روایتی است از تلاش حجت صادقی که با تلاش‌های شخصی خود توانست به کمک یک شرکت دانش بنیان، محلولی بسازد که بوی پشم را از بین برده و آماده تبدیل به نخ مناسب دستگاه‌های فرش ماشینی کند؛ اتفاقی که در صورت حمایت نهادهای مسئول می‌تواند با استفاده درست از یک محصول دورریز اقتصاد یک منطقه را احیا کرد و برای جوانان حاشیه دشت کویر که به خاطر بیکاری مهاجرت کرده و آبادی‌ها از بین رفته است، فرصت شغلی مجدد ایجاد کرده و باعث آبادانی مجدد روستاهای دشت کویر شود.

فیلم مستند «یک چیز بی خاصیت» تهیه شده در موسسه اوما فیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است