متال‌گیر صدرنشین جدول فروش بریتانیا

همان‌طورکه انتظار می‌رفت قسمت پنجم «متال‌گیر» (Metal Gear Solid) با استقبال بی‌نظیر کاربران روبه‌رو شد طوری که توانست در هفته نخست حضورش به صدرنشین جدول فروش بریتانیا مبدل شود. پس از سال ۲۰۰۸ میلادی (عرضه متال‌گیر۴) این نخستین باری است که یکی از شماره‌های متال‌گیر به صدر جدول انگستان راه پیدا کرده. متال‌گیر۵ همچنین رکورد سریع‌ترین فروش کل سری را در اختیار دارد. البته که با تمامی این تفاسیر دو عنوان «ویچر‌3» (Witcher  3) و «بتمن: شوالیه آرکام» (Batman: Arkham Knight) افتتاحیه بهتری را تجربه کردند و متال‌گیر۵ در فهرست سریع‌ترین فروش سال 2015 بریتانیا، رتبه سوم را به‌خود اختصاص داد. جالب است بدانید که از تعداد نسخه‌های فروش رفته، ۷۲‌درصد سهم پلی استیشن ۴،۲۲ درصد ایکس باکس وان، 3 درصد ، پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ تنها ۲ درصد بوده است.

تاریخ عرضه نسخه جدید ماینکرفت مشخص شد

 وب‌سایت مشهور آمازون باز هم کار دست مایکروسافت داد و تاریخ عرضه نسخه جدید سری بازی‌های ماینکرفت را فاش کرد. بر اساس اطلاعات این پایگاه، قسمت نخست «ماینکرفت: بخش داستانی» (Minrcraft: Story Mode)، ۵ آبان ماه برای تمامی پلتفرم‌های فعلی موجود در بازار عرضه می‌شود. این بازی دارای ۵ قسمت خواهد بود که در پاییز امسال شاهد عرضه قسمت نخست آن خواهیم بود. «ماینکرفت: بخش داستانی»، در حقیقت یک نسخه کاملا جداگانه است که حال و هوای آثار ماجراجویی را دارد و استودیو مشهور Telltale آن را می‌سازد. ماینکرفت، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ است که تا به امروز بیش از ۷۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفته.

میاموتو در فکر ساخت نسخه جدید ماریو 

«شیگرو میاموتو»، فاش کرد که در فکر ساخت نسخه جدید ماریو گلکسی است. پدر بازی‌سازی مدرن به‌تازگی اعتراف کرده که پس از عرضه قسمت نخست، او و تیمش همواره در حال بررسی احتمال ساخت نسخه جدید بوده‌اند. میاموتو در گفت‌وگویی با «یوروگیمر»، اذعان داشت که به‌دنبال راهی برای کم‌رنگ کردن مرز بین ماریوهای دو ‌بعدی و سه ‌بعدی است. ماریو گلکسی که عنوانی سه‌ بعدی بود با 12. 5 میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین‌های U Wii نام گرفت؛ هرچند «سوپر ماریو جدید»– که دو بعدی بود – به فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای دست یافت، او همچنین با حمایت از کنسول نه چندان موفق Wii U، آن را کاندیدایی شایسته برای عرضه شماره بعدی ماریو خواند.

مشکلات ایکس باکس قابل پیش‌بینی بود

رابی باک، مدیر اسبق ایکس باکس و یکی از خالقان نخستین کنسول مایکروسافت، اعتراف کرد که تمامی مشکلات هنگام عرضه ایکس باکس وان قابل پیش‌بینی و حتی قابل پیش‌گیری بوده است. البته باک در بخشی دیگر از گفت‌وگویش از کنسول جدید مایکروسافت تعریف و تمجید کرد: «گمان می‌کنم ایکس باکس وان تمامی مشکلات گذشته را پشت سر گذاشته. آنها (مایکروسافت) بازی‌های بی‌نظیری را برای عرضه در فصل تعطیلات تدارک دیدند. این فوق‌العاده است که بازار کنسول‌ها تا این اندازه پیشرفت کرده است». ایکس باکس وان در ابتدا به دلیل قیمت گران‌تر (سال ۲۰۱۳) نسبت به پلی استیشن ۴ و عملکرد ضعیف در نمایشگاهE3 همان سال از سونی و کنسولش حسابی عقب افتاد.
انتهای مطلب/