“یتیم خانه ایران”فیلمی کاملا ایران دوستانه است

قرار است اولین نمایش آن در سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر اتفاق بیفتد. با دیدگاه‌های علیرام نورایی بازیگر این فیلم همراه شوید؛

بازی در نقش اصلی

«یتیم خانه ایران» فیلمی با پروداکشن وسیع است که به وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران در اواخر دوره قاجار و جنگ جهانی اول می‌پردازد. این دومین همکاری‌ام با ابوالقاسم طالبی است. من در «قلاده‌های طلا» با او آشنا شدم و همکاری با چنین فردی فوق‌العاده است. من در این فیلم نقش اصلی (محمد جواد) را بر عهده دارم. فردی که برای مردمش می‌جنگد و اتفاقاتی را در آن سال‌ها رقم می‌زند.

افتخار همکاری با قدیمی‌ها

در فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» افتخار این را داشتم تا در کنار استادانی چون داریوش اسدزاده، قطب‌الدین صادقی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان و.‌.‌. به ایفای نقش بپردازم و البته در کنار این اساتید بسیار آموختم. البته در این فیلم علاوه بر بازیگران ایرانی چندین بازیگر خارجی نیز حضور دارند که روبه‌رو شدن با آنها تجربه جدیدی بود؛ همچنین بازیگران جوانی و مستعدی همچون ایمان صفا و علی شادمان نیز از بازیگران این فیلم بودند. به‌طور کلی می‌توان گفت در یک تیم کاملا حرفه‌ای و کاربلد حضور داشتم.

ویژگی‌های این فیلم

«یتیم خانه ایران» از هر جهت که نگاه کنیم، فیلم بسیار سختی بود. فیلم‌برداری این فیلم توسط استاد اصغر رفیعی جم با وسواس کامل آقای طالبی انجام می‌شد. یک گروه عظیم ساعت‌ها برای چندین ثانیه ضبط پلان، به سختی کار می‌کردند و.‌.‌. این فیلم صحنه‌پردازی و فضاسازی فوق‌العاده‌ای داشت و قصه فیلم نیز به قول آقای طالبی، ناگفته‌هایی از زمان قدیم است که تاکنون درباره آن هیچ حرفی زده نشده است.

مردم با فیلم ارتباط برقرار می‌کنند

بسیار خوشحالم که بازی در فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» را در کارنامه هنری‌ام دارم و خسته نباشید می‌گویم به همه عوامل که روزها و ماه‌ها زحمت کشیدند تا این فیلم خوب را بسازند. فیلمی که بتواند با مخاطبان سینما ارتباط برقرار کند.

سیمرغ می‌گیرم یا نه؟!

دریافت سیمرغ در جشنواره خیلی برایم مهم نیست و مهم‌تر این است که مردم از فیلم استقبال کنند چون «یتیم خانه ایران»، برای ایرانی‌ها ساخته شده و کاملا ایران‌دوستانه است.

احسان عباسی

انتهای مطلب/