«جام جهانی در جنگل» وارد بازار کتاب شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۶

«جام جهانی در جنگل» وارد بازار کتاب شد

کتاب «جام جهانی در جنگل» اثر جمال اکرمی از سوی انتشارات نیستان وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، کتاب «جام جهانی در جنگل» عنوان تازه‌ترین اثر منتشر شده از جمال اکرمی است که در قالب کتاب‌های بخش کودک و نوجوان انتشارات کتاب نیستان روانه بازار شده است.

جمال‌ اکرمی نویسنده و طنز‌پرداز شناخته شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در این اثر به سراغ روایت داستانی با موضوع برگزاری یک مسابقه ورزشی در میان حیوانات جنگل رفته است و با استفاده از طنزی ظریف که خاص آثار اوست سعی کرده تا روایتی داستانی از این ماجرا را بازگو کند.

داستان اکرمی اما جدای از روایت داستانی شامل چند اتفاق دیگر نیز هست که در نوع خود قابل توجه است. تمرین روحیه همکاری و همدلی میان مخاطبان با استفاده از طرح داستانی برپایی یک مسابقه عمومی در کنار برشماری و مذمت برخی از صفات و ویژگی‌های شخصی ناپسند و در ادامه تفبیح آنها و نیز نمایش برخی از استعدادها و خلاقیت‌های که مخاطب این داستان می‌تواند در خلال خوانش متن آنها را کشف و اجرای آنها را در درون خود مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

داستان «جام‌ جهانی در جنگل» از منظر دیگری با زبان طنز انحصاری بازگو می‌شود. طنزی که هدف آن نه تنها خنداندن مخاطب نیست که سعی کرده خوانش و پیشروی در متن را برای مخاطب کتاب تسهیل کند. به عبارت دیگر این کتاب را بیش از آنکه اثری طناز بدانیم باید راوی‌گر متنی شوخ بدانیم که در پس خود سعی دارد روحیه و تفکری خاص را که در بالا مشخصات آن برشمرده شد، به مخاطب القا کند.

این کتاب از نظر تصویری نیز حاصل تلاش ۱۰ تصویرگر است که با همراهی و هماهنگی با یکدیگر سعی کرده‌اند با طراحی گرافیک مجتبی ‌احمدی این کتاب را برای مخاطب باورپذیرتر کنند.

کتاب نیستان کتاب «جام جهانی در جنگل» را با جلد گالینگور و با کاغذ گلاسه در ۲۲۴ صفحه و با قیمت ۱۹۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است