«بزن به برق» سراغ موضوع داغ جهانی رفته است/ راهی برای کاهش آلودگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۶
اسماعیل ترک زاد در گفتگو با صبا:

«بزن به برق» سراغ موضوع داغ جهانی رفته است/ راهی برای کاهش آلودگی

تهیه کننده «بزن به برق» می گوید این برنامه با هدف فرهنگسازی در زمینه استفاده بهتر از انرژی تولید می‌شود.

اسماعیل ترک‌زاد تهیه کننده مستند مسابقه «بزن به برق» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره هدف تولید این برنامه در شبکه نمایش خانگی بیان کرد: در روزهایی که سوخت های فسیلی مانند بنزین و گازوئیل و مدیریت مصرف آن ها بحث داغ محافل خبری و رسانه‌ای است، این برنامه با هدف فرهنگسازی در زمینه استفاده بهتر از انرژی تولید می‌شود.

وی افزود: اینکه هنوز هیچ اتومبیل برقی ای در شهرهای ایران نمی دیدم مرا آزرده می کرد بنابراین تصمیم گرفتم برای افزایش سطح اطلاع مردم از این پدیده که در آینده نزدیک نقش مهمی در کاهش آلودگی شهرها و تحقق رویای هوای پاک بازی خواهد کرد، برنامه ای را با این موضوع تولید کنم.

تهیه کننده «بزن به برق» درباره ساختار برنامه توضیح داد: در این برنامه از شرکت کنندگان دعوت می‌شود تا یک اتومبیل برقی را از پایه و با ارزان ترین لوازم و قطعاتی که می‌توانند، بسازند. ضمن اینکه رقبا می توانند یک اتومبیل بنزینی را انتخاب کنند و با جایگزین کردن موتور و اضافه کردن تعداد مورد نیاز باتری و سایر وسایل جانبی، آن را به اتومبیلی برقی تبدیل کنند که برای طی مسافت های کوتاه درون شهری مناسب باشد.

ترک زاد در پایان اعلام کرد: امیدوارم تصمیم ما برای ساخت این مسابقه گامی هرچند کوچک اما فرهنگساز در راستای کاهش آلودگی شهرها و دستیابی تمام مردم ایران به هوای پاک حتی در کلانشهرها باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است