«سینما نوستالژی» سراغ «دزد عروسک‌ها» می‌رود/ خاطره‌بازی در عصر جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶

«سینما نوستالژی» سراغ «دزد عروسک‌ها» می‌رود/ خاطره‌بازی در عصر جدید

کوروش کبیری قصد دارد در برنامه آتی «سینما نوستالژی» فیلم «دزد عروسک ها» را به نمایش بگذارد.

کوروش کبیری تهیه کننده و کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: مدتی پیش تصمیم گرفتیم فیلم هایی را که مخاطبان با آن خاطره دارند در سینما عصر جدید به نمایش درآوریم و عنوانی که برای این برنامه انتخاب کردیم «سینما نوستالژی» بود.

به گفته وی، این فیلم ها اولین نوستالژی های سینمای ایران هستند که در این برنامه ها درباره فیلم مورد نظر و چگونگی ساخت آن با حضور هنرمندانی که در فیلم حضور داشته اند صحبت می شود.

کبیری با اعلام اینکه اولین برنامه از سری اکران‌های «سینما نوستالژی» مربوط به فیلم «تاراج» بود که در تاریخ بیست و هفتم مرداد ماه در سینما عصر جدید اکران شد، بیان کرد: «تاراج» فیلمی به یادماندنی به کارگردانی ایرج قادری، نویسندگی سعید مطلبی، قصه علیرضا داوودنژاد، تهیه کنندگی محمد توبه‌خواه و بازیگری جمشید ‌هاشم‌پور، بهزاد جوانبخش، رسول توکلی و … است.

این کارگردان با اشاره به اینکه قصد دارد ماهی یک بار به یکی از فیلم هایی که مردم با آن خاطره دارند بپردازد، تاکید کرد: در خلال این برنامه تعدادی از خاطره‌انگیزترین فیلم‌های سینمای ایران را به نمایش می گذاریم؛ فیلم‌هایی که مخاطب هنر هفتم با آنها خاطره‌های بسیاری دارد.

وی در پایان گفت: دومین برنامه به «دزد عروسک ها» اختصاص دارد که قرار است بازیگران درباره ساختن فیلم و حال و هوای آن زمان صحبت کنند و  بخشی از فیلم را با حضور بعضی از بازیگران بازسازی کنیم. تمامی صحبت ها با سید ضیا هاشمی تهیه کننده اثر انجام شده است تا آن بخش بازسازی را هم انجام دهیم.

«دزد عروسک‌ها» فیلمی به کارگردانی محمدرضا هنرمند و محصول سال ۱۳۶۸ است. بازیگران این فیلم اکبر عبدی، آزیتا حاجیان، مهراوه شریفی‌نیا، رسول نجفیان، فرهنگ مهرپرور، منوچهر آذری، آزیتا لاچینی، مرتضی ضرابی، ابراهیم آبادی، آتوسا آبادی، شروین نجفیان و علی صادق‌پور هستند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است