«هنر معاصر ایران: دیدگاه‌هایی نوین»منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵
  • کد خبر: 64499
  • گروه : هنر
  • تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت: 15:56
  • نسخه چاپی

«هنر معاصر ایران: دیدگاه‌هایی نوین»منتشر شد

کتاب «هنر معاصر ایران: دیدگاه‌هایی نوین» عنوان تازه‌ترین کتاب حمید کشمیرشکن است که از سوی انتشارات ساکی‌بوکز به‌زبان انگلیسی منتشر شده است.

این کتاب همزمان با چهاردهمین حراج کریستیز معرفی شد و مدیران این حراج از حمید کشمیرشکن، هنرشناس ایرانی دعوت کردند تا مطالبی را درباره تازه‌ترین کتابش پیش از مراسم افتتاحیه حراج به حاضران ارائه کند.

ناشر در مقدمه این کتاب آورده: «هنر ایرانی در قرون بیستم و بیست‌و‌یکم با پیچیدگی، نوآوری و اندیشه‌ورزی، بینشی تازه را از فرهنگ و جامعه‌ای ارائه می‌دهد که بسیار در غرب مورد بدفهمی قرار گرفته است».

در این بررسیِ جامع و نوین، حمید کشمیرشکن، پویایی موجود در هنرمندان ایرانی و مواجهه ایشان با گذشته فرهنگی و نیز مسائلی چون معاصریت و خصوصیات فرهنگی را موردتوجه قرار می‌دهد. او ادعا می‌کند که سده بیستم، به‌طور مشخص، دوره‌ای شاخص در هنر و فرهنگ ایرانی را ثبت کرد. در این دوره بود که میراث سنت و مدرنیسم مورد بررسی انتقادی قرار گرفته و روابط و دل‌مشغولی‌های هنری خود را به شکلی تفکیک‌ناپذیر با روابط ایدئولوژیک ظاهر کردند؛ روابطی که تا امروز نیز تداوم یافته است.

کتاب «هنر معاصر ایران: دیدگاه‌هایی نوین» در ۳۵۲ صفحه‌ با ۳۷۵ تصویر رنگی و جلد نفیس گالینگور با قیمت ۱۸۰هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی قرار گرفته است.

انتهای مطلب/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است