تلاش برای احیای روستا در “هنارس”

به گزارش صبا، امیر پوررحمانی تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده دارد و قصه «هنارس» در لرستان می‌گذرد. فیلمنامه تازه خودسیانی درباره نوجوانی است که همراه با خواهر و پدرش از یکی از روستاهای لرستان به شهر می‌رود تا کار کند. او پس از مدتی تصمیم می‌گیرد به روستا برگردد و آنجا با پسری آشنا می‌شود که در تلاش برای احیای روستا و جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرها است. مثلا برای ایجاد اشتغال تلاش می‌کند و قصه‌های لطیف و قشنگی در این بین مطرح می‌شوند.
به‌گفته سازندگان این سریال، «هنارس» قرار است با بازگو کردن نکات اخلاقی، به جایگاه درست جوان ایرانی در جامعه بپردازد.

این سریال در 26 قسمت 50 دقیقه‌ای ساخته می‌شود و گرچه پیش از این در سیما‌ فیلم مورد تصویب قرار گرفته و در نوبت ساخت قرار داشت اما در دوره جدید، ملزم به بررسی مجدد شده و طرح آن در دفتر محمودرضا تخشید، مدیر کل اداره نمایش سیما در نوبت بررسی قرار گرفته است. باید دید در شرایطی که بسیاری از آثار امکان ساخت پیدا نمی‌کنند چه تصمیمی برای سریالی که مدل داستانی آن پیش‌تر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و مقبول واقع شده گرفته می‌شود.

«دنیای شیرین دریا» به‌ کارگردانی بهروز بقایی سال ۱۳۷۷ از گروه کودک و نوجوان شبکه ۱ پخش شد. در هر قسمت از این مجموعه تلویزیونی، دو خانواده (هفت شخصیت ثابت)، هربار با مشکل تازه‌ای درگیر می‌شدند و مطابق معمول، هر‌بار بچه‌های خانواده عامل این دردسر بودند و بزرگ‌ترها با هدایت و تدبیر خود، آن را حل می‌کردند.
انتهای مطلب/