ما فیلمسازان نیازمند حمایت مالی هستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۱
  • کد خبر: 64485
  • گروه : هنر
  • تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت: 15:47
  • نسخه چاپی

ما فیلمسازان نیازمند حمایت مالی هستیم

صناعی‌ها در خصوص انتظارات فیلمسازان از مسئولان اظهار داشت: تنها چیزی که ما از مسئولین فرهنگی توقع داریم این است که ما را حمایت مالی کنند.

بهتاش صناعی در خصوص حمایت از گروه سینمایی هنر و تجربه توسط مسئولان فرهنگی و سینمایی گفت: بزرگترین حمایتی که از گروه هنر و تجربه شده‌ این بود که این گروه سینمایی فقط سرپا و زنده مانده است و به بقای خود ادامه می‌دهد ولی حمایت‌ مالی از هنر و تجربه وجود ندارد. در شهرستان‌ها بجز اصفهان و مشهد امکان اکران و تماشای فیلم‌های گروه هنر و تجربه وجود ندارد. آثار این گروه امکان تبلیغ خوب و مناسبی هم ندارد.
وی افزود: من شنیده‌ام که حتی در برخی از شهرستان‌ها سالن‌ موجود است و فقط نیاز به تجهیز به سیستم دیجیتال DCP دارد که آن هم هزینه زیادی ندارد. یعنی برای چند سالن در چند شهر حدود ۳۰۰،‌۴۰۰ میلیون نیاز است. شکل اکران و تبلیغ فیلم‌های هنر و تجربه با اشکالات مالی زیادی مواجه است.
صناعی‌ها در خصوص انتظارات فیلمسازان از مسئولان اظهار داشت: تنها چیزی که ما از مسئولین فرهنگی توقع داریم این است که ما را حمایت مالی کنند. در فستیوال‌های خارجی علاوه بر جوایز ارزشمند، هزینه ساخت فیلم بعدی هم اعطاء می‌شود. ولی ما فیلمسازان در داخل کشور حمایت از تولید و اکران نداریم، هیچ وام و بودجه‌ای به ما تعلق نمی‌گیرد. اولین و مهمترین نیاز سینمای هنر و تجربه حمایت به ویژه پشتیبانی مالی است. ما می‌بینیم که در عمل حمایتی از این گروه نمی‌شود. فیلمسازان هنر و تجربه در تولید و ساخت و تبلیغ و اکران از حمایت برخوردار نمی‌شوند.
وی ادامه داد: وقتی هدف و شعار ما جلوگیری از فرار مغز‌ها و جذب حداکثری و دفع حداقلی است، من فیلمساز اگر قرار است در داخل کشور جذب شوم باید از من حمایت شود. فیلم با تبلیغات خوب و اکران موفق همراه شود و سرمایه معنوی و مالی من باز گردد. این حق فیلمساز است که وقتی هزینه‌ای برای فیلم می‌کند، حداقل سرمایه‌اش باز گردد. اینکه شعار دهیم که نمی‌خواهیم مغز‌ها فرار کنند و هیچ امکاناتی برای نگه داشتن آن‌ها فراهم نکنیم، مدیریت کرده‌ایم.
وی با انتقاد از وضعیت فیلمسازان و هنرمندان مستعد که امکان فیلمسازی ندارند، گفت: فیلم‌سازان با استعداد و هنرمندان خوش ذوق و با سلیقه که مردم هم دوستشان دارند، کم نیستند. به نظر من سرمایه‌گذاری روی این استعداد‌ها احتیاج به برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه دارد. اینکه سازمان سینمایی کشور با این عظمت برای یک بودجه ۳۰۰،۴۰۰ میلیونی محدودیت دارد خیلی بد است. ما دچار تردید هستیم که بحث نخواستن است یا نداشتن. اگر نداشتن است که با تشکیل و ایجاد کمپین می‌توانند هزینه و بودجه فراهم کنند اما اگر بحث نخواستن است که دیگر تکلیف معلوم است.
کارگردان «احتمال باران اسیدی» در خصوص انتخاب بازیگران فیلم اظهار داشت: فیلمنامه تعیین می‌کند که بازیگر نقش چه کسی باشد. برای «احتمال باران اسیدی» نیازی به ستاره‌ها نبود. اتفاقاً دیدن چهره‌های تازه و غیر تکراری به باور‌پذیری آن کمک می‌کرد. شاید در یک فیلمنامه و یک پروژه دیگر تشخیص بدهم که نقش را به یک ستاره بدهم. برای من قاعده مشخص برای استفاده از ستاره‌ها وجود ندارد.
وی در خصوص اثر جدید در سینما گفت: ۲ فیلمنامه دارم که یکی را در ایران و دیگری را در سوئد خواهم ساخت. امسال در جشنواره حضور ندارم چون جشنواره به اندازه کافی شلوغ است.
صناعی‌ها در خصوص انتخاب عنوان فیلم عنوان کرد: اسم فیلم استعاری است و برگرفته از شرایط و موقعیتی که در فیلم به آن اشاره می شود.
وی در پایان در خصوص تغییرات اعمال شده در «احتمال باران اسیدی» بیان کرد: از یک سوم که بخش اول فیلم بوده است، چیزی حدود ۸، ۹ دقیقه کم شده است و این باعث شده فیلم با ریتم بهتری جلو برود و با آن کندی ریتم که در جشنواره شاهدش بودیم مواجه نخواهید شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000