دردی که با مرگ پایان یافت

دردی که از قفسه سینه آغاز شده بود با مرگ پایان یافت. شامگاه یکشنبه علی طباطبایی، بازیگر جوان سینما‌و‌تلویزیون که به گفته پدرش کمال طباطبایی تهیه کننده، چند روزی از درد قفسه سینه رنج می‌برد، بر اثر سکته قلبی درگذشت.

طبق روال سال‌های اخیر ابتدا خبر درگذشت او در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید. پس از آن روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. اما دامنه ماجرا در شبکه‌های اجتماعی گسترش یافت. ساعاتی پس از پخش خبر درگذشت طباطبایی، تصویری از یک صفحه اینستاگرام در گروه‌های ارتباطی تلگرام، واتس‌اَپ و وایبر به اشتراک گذاشته شد که در آن علی طباطبایی نوشته بود صفحه پابلیک او هک شده و نمی‌داند چرا خبر درگذشت او منتشر شده است. این پیام خوشحال‌کننده اما جعلی، زیاد در شبکه‌ها تاب نیاورد و با پیگیری‌های کاربران صفحات مجازی و سر زدن به صفحه واقعی  طباطبایی در اینستاگرام مشخص شد کاربری که ادعا می‌کند علی طباطبایی است و صفحه‌اش در شبکه مجازی هک شده، با انگیزه‌ای نامعلوم دست به چنین کاری زده است.

خبر درگذشت علی طباطبایی در نهایت از موثق‌ترین مجراها تایید شد و پدر او نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری‌ها علت مرگ فرزندش را بیان کرد. او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا در حالی که از درگذشت فرزندش بسیار محزون و متاثر بود، گفت: «علی چند روز بود که از ناحیه قفسه سینه و قلب احساس درد و ناراحتی می‌کرد و به نوعی بیماری قلبی داشت. برای همین هم قصد داشت به پزشک مراجعه کند. متاسفانه شب گذشته، یکشنبه ۸ شهریور ناگهان دچار حمله قبلی شد و بعد ایست قبلی کرد و چیزی نگذشت که از دنیا رفت.»
دیروز، مرگ بازیگر جوان سینمای ایران، همه اهالی سینما را بهت‌زده کرد. در میان انبوه پیام تسلیت‌هایی که در شبکه‌های مجازی در این خصوص منتشر می‌شد، انجمن بازیگران سینمای ایران نیز در پیامی درگذشت علی طباطبایی را تسلیت گفت.

نکته آخر اینکه علی طباطبایی، بازیگری که تا همین چند وقت پیش و به واسطه بازی در سریال‌های پرمخاطب و فیلم‌ها و کارهای شبکه نمایش خانگی، عکسش روی جلد مجلات مردم‌پسند نقش می‌بست، حالا جایی در قطعه هنرمندان ندارد. به گفته کمال طباطبایی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، مراسم تشییع پیکر فرزندش علی طباطبایی روز سه شنبه ساعت 8 صبح از مقابل منزل او به سمت قطعه 213 بهشت زهرا برگزار می‌شود.

علی طباطبایی بازیگری که در زمان مرگ 32 ساله بود، با فیلم «سالاد فصل» به کارگردانی فریدون جیرانی وارد سینما شد و در بیش از 10 سال فعالیت در این عرصه در فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «ساعت ۲۵»، «آماده باش»، «اسب سفید پادشاه»، «باجناق‌ها»، «آشپزباشی»، «ترانه مادری»، «قلب یخی» و «بچه‌های نسبتا بد» ایفای نقش کرد.
انتهای مطلب/