“ستارگان ایرانی”از فراموش شدگان می‌گوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴

“ستارگان ایرانی”از فراموش شدگان می‌گوید

تولید مجموعه انیمیشن «ستارگان ایرانی» در مرکز صبا به پایان رسید. این مجموعه به زندگی دانشمندان ناشناخته و گمنام و معرفی آنان می‌پردازد.

به گزارش صبا، سیدحسن سلطانی کارگردانی این انیمیشن ۱۳ قسمتی را برعهده دارد. «ستارگان ایرانی» درباره زندگینامه دانشمندانی است که ناشناس مانده‌اند اما دستاوردهای بسیاری برای سرزمین ایران برجای گذاشته‌اند. برخی از افراد نیز از دستاوردهای این دانشمندان در خارج از کشور، بدون قید هیچ‌گونه نامی از آنها استفاده کرده و آن را به نام خود و کشورشان زده‌اند.
«ستارگان ایرانی» می‌کوشد این دانشمندان را به مخاطبان رده سنی نوجوانان و جوانان معرفی کند. مجید معصومی‌راد فیلمنامه‌نویس برای نوشتن فیلمنامه این مجموعه ۱۳ قسمتی مطالعات تاریخی بسیاری انجام داده و از سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در این زمینه اطلاعاتی داشتند، کمک گرفته است.
حدود ۱۸ تا ۱۹ دانشمند در این مجموعه معرفی شده‌اند که اکثر آنها مربوط به قرن پنجم و پس از آن هستند. تکنیک مورد استفاده سلطانی برای ساخت این مجموعه نیز سه بعدی است.
پیش از این نیز مجموعه انیمیشنی با موضوع معرفی دانشمندان ایرانی به کارگردانی فرخ یکدانه ساخته شده که به زندگی دانشمندان مشهور ایرانی و دستاوردهای علمی آنان می‌پردازد و پخش آن از تلویزیون با اقبال خوبی روبه‌رو شد.

انتهای مطلب/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است