بازگشت یک خواننده به دنیای موسیقی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۰

بازگشت یک خواننده به دنیای موسیقی

یک آهنگساز و خواننده قدیمی پس از سال‌ها دوری از حوزه موسیقی، آلبوم جدیدش را روانه بازار خواهد کرد.

علی تفرشی که علاقه‌مندان به موسیقی او را با آثاری مانند تیتراژ سریال «خانه سبز» با بازی «خسرو شکیبایی» به یاد دارند، تصمیم به انتشار آلبومی گرفته است.

جدیدترین آلبوم این هنرمند «شبت خوش باد، من رفتم» نام دارد. آهنگساز و تنظیم‌کننده هر ۹ قطعه این آلبوم خود «علی تفرشی» است و از اشعار و غزل‌های بزرگان ادبیات پارسی مانند عطار، عراقی، سعدی، مولانا و ابتهاج در این اثر بهره برده شده است.

گروه موسیقی تلفیقی «ایده» عنوانی است که تفرشی برای گروه خود انتخاب کرده است. این گروه در سال ۱۳۸۷ توسط او تشکیل شد و همان سال با شرکت در بیست‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر، مقام اول را در بخش پاپ کسب کرد.

تفرشی کنسرت‌هایی را با این گروه در شهرهای مختلف و ارکستر سمفونیک به رهبری منوچهر صهبایی، نادر مشایخی، محمد بیگلری‌پور، نادر مرتضی‌پور و مجید انتظامی اجرا کرده است.

او همچنین برای برخی فیلم‌ها، خوانندگی و نوازندگی کرده که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان آثار آهنگسازانی مانند فردین خلعتبری، احمد پژمان، کارن همایونفر، کامبیز روشن‌روان، فرهاد فخرالدینی، مجید انتظامی و محمدرضا علیقلی اشاره کرد.

از تفرشی تا کنون آلبوم‌های دیوانه شو،‌ شمارش،‌ تو کجایی همه عشق و تردید به بازار موسیقی عرضه شده است.

نوازنده‌ها و چهره‌هایی از جمله رضا تاجبخش، بهرام دهقان‌یار، بابک ریاحی‌پور، دارا دارایی، فیروز ویسانلو، امید حجت، هومن نامداری، همایون نصیری، بهنام ابطحی، آزاد میرزاپور، صدا صدیفی، داود ورزیده، بابک بنی حسینی و محمدرضا آقایی در این آلبوم ساز زده‌اند.

منبع:ایسنا

انتهای مطلب/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است