پخش برنامه “امشب”زودتر از موعد متوقف شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۹

پخش برنامه “امشب”زودتر از موعد متوقف شد

45 دقیقه بیشتر از بامداد پنجشنبه 29 مرداد نگذشته بود که برنامه «امشب» آخرین ثانیه‌های خود را پشت گذاشت! گرچه پیش از این قرار بود برنامه تا دی ماه ادامه پیدا کند

سیدعلی ضیا، مجری این برنامه -که هشتم شهریور برای سفر حج عازم مکه می‌شود- در دومین پلاتوی آن شب خود ضمن حلالیت طلبیدن از همه مردم اعلام کرد قرار بود تا پیش از رفتن به این سفر برنامه داشته باشد و «امشب» پس از دهه اول محرم تا دی ماه و میلاد پیامبر اکرم (ص) روی آنتن برود، اما ظاهرا امشب، شب آخر برنامه است و آنها دیگر برنامه ندارند!
ضیاء سال گذشته برنامه «بعضی‌ها» را در شبکه سوم سیما داشت؛ برنامه‌ای که گرچه گاه هفته‌ای یک بار و گاه کمتر و بیشتر روی آنتن می‌رفت و زمان پخش آن مشخص نبود اما توانست مخاطبان فراوانی برای خود دست و پا و موفق عمل کند. بازتاب گسترده تک‌تک گفت‌وگوهای ضیا با چهره‌های مختلف در رسانه‌ها، گواهی بر این ادعا بود اما آن برنامه نیز به دلایلی نامشخص توقیف شد.
سپس این مجری با اجرای برنامه تحویل سال شبکه یک سیما، به این شبکه کوچ کرد و از اریبهشت ماه اجرای «امشب» را برعهده گرفت. برنامه‌ای که ابتدا دو شب در هفته و در ادامه به صورت سه بار در هفته روی آنتن می‌رفت و آمار و ارقام نشانگر استقبال مخاطبان از آن و پربیننده بودنش بود.
اظهارنظرها و پرسش و پاسخ‌هایی که ضیا خطاب به مخاطبان یا در گفت‌وگو با مهمانانش داشت در فاصله‌ای کوتاه‌تر از ۳۰ برنامه آنقدر دیده می‌شد که گاه یک جمله در پایان برنامه خوراک خبری فردای بسیاری از رسانه‌ها می‌شد و همه شواهد پربیننده بودن «امشب» را ثابت می‌کرد. با این حال به نظر می‌رسد این برنامه نیز به سرنوشت «بعضی‌ها» دچار شده است.
سیاست یک بام و دو هوای تلویزیون و شیوه برخورد با چهره‌هایی که در دامن خودش رشد کرده و بالیده شده‌اند، تعجب‌برانگیز است. شاید فقط خدا بداند این از چه سیاستی است که هزینه و آنتن تلویزیون صرف موفقیت یک چهره تلویزیونی می‌شود و زمان به سرانجام رسیدن این هزینه که فرصت مناسبی برای رسیدن به اهداف متعالی‌تر تلویزیونی است، با پایمال کردن هزینه‌ها، فرصت از چهره‌ها گرفته می‌شود؛ رویکردی که همواره از آن به ستاره‌سوزی در تلویزیون نام برده شده است. 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000