وفاداری نیروی فضایی ارتش آمریکا به سازمان اخترناوگان/ شباهت دو لوگو خبرساز شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵

وفاداری نیروی فضایی ارتش آمریکا به سازمان اخترناوگان/ شباهت دو لوگو خبرساز شد

با رونمایی دونالد ترامپ از لوگوی نیروی تازه تاسیس فضایی ارتش ایالات متحده آمریکا، شباهت آن به سازمانی در مجموعه «پیشتازان فضا» خبرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، شباهت لوگوی نیروی فضایی ارتش ایالات متحده آمریکا به نشان فرماندهی سازمان «اخترناوگان» مجموعه «پیشتازان فضا»، توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است.

دونالد ترامپ روز جمعه ۲۴ ژانویه در توئیتر از لوگوی این نیروی تازه تاسیس رونمایی کرد و نوشت برای طراحی آن از نظرات رهبران نظامی و طراحان استفاده شده است.

این لوگو دارای سمبل‌هایی به رنگ آبی و سفید است و پیکانی را روی عکس ‌زمینه‌ای از یک سیاره نشان می‌دهد و به دور آن جملات «نیروی فضایی ارتش ایالات متحده آمریکا» و «دپارتمان نیروی هوایی» نوشته شده است. برگردان عدد ۲۰۱۹ به عنوان تاریخ تاسیس این نیرو به اعداد رومی این لوگو را تکمیل می‌کند.

«نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا» با نام اختصاری USSF، شاخه ششم نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا است و هدف آن کنترل عملیات‌های فضایی و حفاظت از ماهواره‌ها و دیگر دارایی‌های این کشور است. این واحد نخستین نیروی جدید در نیروهای مسلح ایالات متحده از زمان بنیانگذاری نیروی هوایی توسط هری ترومن در ۱۹۴۷ است.

در ابتدا دونالد ترامپ قصد داشت نیروی فضایی را به عنوان واحدی برابر با نیرو‌های زمینی، هوایی، دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی آمریکا معرفی کند، اما به رای کنگره این نیرو به زیرشاخه‌های نیروی هوایی این کشور اضافه شد و در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ با امضای دونالد ترامپ رسما آغاز به کار کرد.

جرج تاکی بازیگر نقش آقای سولو در مجموعه اصلی «پیشتازان فضا» در این باره نوشت: آها! ما انتظار این وفاداری را داشتیم.

البته گروهی دیگر از کاربران توئیتر با اشاره به شباهت این دو لوگو نوشتند این موضوع در واقع نشان‌دهنده وفاداری سازمان «اخترناوگان» به نیروی فضایی ارتش آمریکا است، چرا که تاریخ تاسیس این سازمان سال ۲۱۳۰ میلادی است!

پیشتازان فضا، نام مجموعه‌ای علمی‌-تخیلی است که نخستین فصل آن بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ از تلویزیون‌های آمریکا پخش شد. این سریال در آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر، از جمله ایران، به نمایش درآمد و در بسیاری از نظرسنجی‌ها لقب موفق‌ترین مجموعه تلویزیونی تمام دوران‌ها را به خود اختصاص داده است.

اشکان مزیدی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است