شبکه یک برنامه‌سینمایی می سازد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱

شبکه یک برنامه‌سینمایی می سازد

محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما از برنامه‌ریزی برای تولید یک برنامه سینمایی ویژه فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن خبر داد و اعلام کرد هدف از تولید این برنامه کمک به زیرساخت سینمای ایران است.

محمد احسانی در پاسخ به پرسش صبا که آیا به عنوان مدیری با سابقه حضور در عرصه مدیریتی سینما، تصمیم دارد برنامه‌ای در حمایت از سینمای ایران در شبکه یک سیما راه بیندازد، گفت: در تقسیم‌بندی شبکه‌ها، ماموریت تولید برنامه‌های سینمایی به شبکه سه واگذار شده است، منتها از ابتدا طرحی درباره سینمای کوتاه، فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن داشتم که برای تولید آن مشغول صحبت‌های اولیه هستیم، به ویژه که حس می‌کنم خلأ چنین برنامه‌ای در شبکه یک احساس می‌شود. البته شبکه یک در گذشته نیز چنین برنامه‌ای داشته است. سال‌ها قبل که آقای جعفری جلوه مدیر شبکه یک سیما بودند، ظهر جمعه‌ها باکسی به نام «فیلم کوتاه» وجود داشت. این بخش مدت زیادی پخش می‌شد و در جریان‌سازی در زمینه فیلم کوتاه، تاثیر داشت.

فیلم کوتاه مدرسه سینمای ایران است

ما فیلم کوتاه و کارگردانان فیلم کوتاه را به نوعی مدرسه سینمای ایران می‌دانیم. این موضوع هم از این باب که این جوانان بعدها وارد سینمای حرفه‌ای و تلویزیون می‌شوند حائز اهمیت است و هم از این رو که فیلم کوتاه به تنهایی یک ژانر است و مخاطب خوبی دارد.
ما برای فیلم کوتاه مشکل اکران و پخش داریم، در حالی که پرداخت یک موضوع در ۲۰ دقیقه بسیار سخت‌تر از فیلم بلند است. عمده این آثار هم ایده‌های خوبی دارند و امکانات و بودجه ویژه‌ای هم لازم ندارند. در واقع با بودجه اندکی می‌شود فیلم‌های کوتاه بسیاری تولید کرد.
تلاش برای کمک به زیرساخت سینمای ایران

اگر این برنامه که ما مشغول پیگیری آن هستیم به نتیجه برسد، هدف ما کمک به فیلم کوتاه به عنوان زیرساخت سینمای ایران است. من بهعوامل این کار نیز توصیه کردم که وزن مهم کار به سمت فیلمسازان شهرستانی باشد و ما آثار فیلمسازان بااستعدادی را که در شهرهای کوچکدر انجمن سینمای جوان و.‌.‌. کار می‌کنند، پخش و آنها را معرفی کنیم.

مریم عرفانیان

انتهای مطلب/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است