امیدوار به کسب جوایز فستیوال سن‌سباستین | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۶

امیدوار به کسب جوایز فستیوال سن‌سباستین

فیلم جدید آلخاندرو آمنابار کارگردان اسپانیایی یکی از امیدهای اصلی کسب جوایز فستیوال سن‌سباستین است. این فیلم هیجانی جنایی تا امروز با استقبال منتقدان روبه‌رو شد.

فیلم جین یک اسلحه می خرد

فیلم «جین یک اسلحه می‌خرد» که به سختی مرحله پیش تولید را پشت سر گذاشت اکنون با مشکل اکران روبه‌روست. فیلمبرداری این فیلم در سال ۲۰۱۳ به اتمام رسید. این در حالی بود که در میانه کار لین رمزی از کار برکنار و گوین اوکانر (کارگردان فیلم «جنگجو» با بازی تام هاردی) جایگزین او شد. فیلم در سال ۲۰۱۴ آماده اکران بود اما هیچ کمپانی مسئولیت اکران آن را بر عهده نگرفت. از آن پس با فاصله چند ماهه یکی از استودیوها نسبت به نمایش فیلم علاقه نشان داد و پس از مدتی کناره‌گیری کرد. در حال حاضر چند ماهی می‌شود که «کمپانی وینشتین» حق امتیاز پخش فیلم را خریداری کرده و قرار بر این است که فیلم تا پایان سپتامبر اکران شود. حال مشکل اصلی اینجاست که این کمپانی فیلمسازی از زمانی که تاریخ دقیق اکران این اثر را اعلام کرده با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده است. کار به‌جایی رسید که فیلم‌های اخیر آنها نظیر «شانگهای» با تاخیر یک هفته‌ای و «درباره ری» نیز با تاخیری چند روزه راهی پرده عریض سینماها شده‌اند. با توجه به این اتفاقات باز هم سازندگان و عوامل فیلم «جین یک اسلحه می‌خرد» بیم آن را دارند که تاریخ اکران فیلم طلسم شده‌شان باز هم تغییر کند. در فیلم «جین یک اسلحه می‌خرد» ناتالی پورتمن نقش زنی را در غرب وحشی بازی می‌کند که سراغ نامزد سابقش با نقش آفرینی جوئل اگرتون می‌رود و از او برای نجات دادن همسر یاغی‌اش (نوا امیریچ) از دست گروهی که قصد کشتنش را دارند کمک می‌خواهد. از دیگر بازیگران سرشناس فیلم می‌توان به ایوان مک گرگور (مولن روژ)، رودریگو سانتورو (۳۰۰) و بوید هالبروک (دختر گمشده) اشاره کرد. فیلمنامه ابتدایی توسط برایان دیوفیلد (شورشی) نوشته شده و پس از وقوع مشکلات مذکور توسط آنتونی تامباکیز (جنگجو) بازنویسی شده است.
 

استیفن کینگ با «مه» به تلویزیون می‌آید

فیلم «مه» برگرفته از رمان استیفن کینگ که در سال ۲۰۰۷ توسط فرانک دارابونت ساخته و اکران شد الهام بخش سریالی با همین نام خواهد بود. این مجموعه تلویزیونی توسط کریستین تورپ سازنده سریال «ریتا» به سفارش «وینشتاین کمپانی دیمنشن» ساخته خواهد شد. داستان این مجموعه مانند فیلم درباره مه خوفناکی است که شهری کوچک را در بر می‌گیرد و از دل خود موجودات عجیبی را به‌جان اهالی شهر می‌اندازد. هنوز اطلاعات خاصی در مورد بازیگران این مجموعه تلویزیونی در دست نیست.

باب وینشتاین در مورد تبدیل داستان استیفن کینگ به مجموعه‌ای تلویزیونی می‌گوید: جنبه‌های ترس و درام کتاب استیفن کینگ به اندازه‌ای وسیع است که ما به فکر ساختن سریالی برای ارائه هر چه بهتر آن افتادیم. در این مجموعه سعی خواهد شد عمق ماجرای تولید مه و پیشینه شخصیت‌ها بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. این عضو ارشد کمپانی تی‌دبلیو سی و دیمنشن اضافه می‌کند: کریستین قصد دارد در طول این مجموعه بر جنبه‌های وحشت آن بیفزاید و واکاوی بیشتری روی شخصیت‌های جذاب رمان «مه» داشته باشد. در تعبیری دیگر، هواداران داستان‌های ترسناک استیفن کینگ می‌توانند در مدت زمان بیشتری نسبت به یک فیلم سینمایی از مجموعه تلویزیونی «مه» لذت ببرند.

بازگشت آمنبار با قهقرا

فیلم جدید آلخاندرو آمنابار، کارگردان اسپانیایی یکی از امیدهای اصلی کسب جوایز فستیوال سن‌سباستین است. این فیلم هیجانی جنایی که تا امروز با استقبال منتقدان روبه‌رو شده به رابطه پدر و دختری می‌پردازد و در حین واکاوی رابطه بین آنها مخاطبان را با میزان شقاوت و پیچش‌های داستانی حیرت‌زده می‌کند. در این فیلم ۱۰۶ دقیقه‌ای بازیگرانی همچون اتان هاوک (پیش از غروب) و اما استون (مجموعه فیلم‌های هری پاتر) نقش‌ آفرینی می‌کنند. این فیلم بعد از مدت‌ها توانسته نام این کارگردان اسپانیایی را دوباره بر سر زبان‌ها بیندازد. آلخاندرو آمنابار با فیلم‌هایی نظیر «دیگران» با هنرنمایی نیکول کیدمن و «دریای درون» با نقش آفرینی تحسین برانگیز خاویر باردم شناخته می‌شود. از میان فیلم‌هایی که او را در دنیای سینما شناساند می‌توان به «چشم‌هایت را بازکن» با حضور پنه‌لوپه کروز اشاره کرد. آمنابار در سال ۲۰۰۲ موفق به کسب جایزه بفتا برای نگارش فیلمنامه فیلم «دیگران» شده است.
انتهای مطلب/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است