«مجلسی‌ها» روی آنتن می‌رود/ روایت نمایندگان سابق از دوره‌های قبلی مجلس | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۶

«مجلسی‌ها» روی آنتن می‌رود/ روایت نمایندگان سابق از دوره‌های قبلی مجلس

برنامه «مجلسی ها» با محوریت گفتگو با نمایندگان سابق مجلس به صورت هفتگی هر پنج شنبه تا زمان انتخابات روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صبا، شبکه پنج سیما در برنامه «مجلسی ها» به سراغ نمایندگان مجلس رفته است که در دوره یازدهم مجلس حضور ندارند.

مهدی علی پور تهیه کننده برنامه «مجلسی ها» درباره ساختار این برنامه گفت: در این برنامه با نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی گفتگو خواهد شد و رویدادهای دوره‌های قبلی مجلس مورد ارزیابی، تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

تهیه کننده «مجلسی ها» افزود: مهمانان این برنامه درباره ساختار مجلس، خاطرات تلخ و شیرین مجلس و لوایح و طرح هایی که در مدت زمان نمایندگی خود پیگیری کرده و به نتیجه نرسیده است یا لوایح و طرح‌هایی که به دلایل مختلف پیگیری نشده، صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه «مجلسی ها» وظایفی را که نمایندگان مجلس در دوران نمایندگی خود متعهد شده اند مورد واکاوی قرار می دهد، اظهار کرد: این برنامه همچنین سطح انتظارات مردم از مجلس و تناسب توقعات مردم را با ساختار و قوانین مجلس مورد بررسی قرار می‌دهد. 

علی پور افزود: از دیگر مباحثی که در این برنامه دنبال می‌شود امکان تغییر ماهیت نمایندگی بومی به ملی است و اینکه اصولا وعده های نمایندگان تا چه حد در حیطه وظایف و مسئولیت هایشان است.

تهیه کننده «مجلسی ها» با اشاره به اینکه مصاحبه مردمی از دیگر بخش های این برنامه است، عنوان کرد: در این گزارش ها نام یکی از نمایندگان مجلس مطرح و از مردم درباره این نماینده سوالاتی پرسیده می شود و این که از نظر آن ها، یک نماینده باید دارای چه خصوصیاتی باشد. همچنین سوابق اجرایی نمایندگان و توضیح مسایلی همچون تفاوت طرح و لایحه، چگونگی انتخاب هیات رییسه مجلس و … از دیگر بخش های این برنامه است.

علی پور در پایان اظهار کرد: این ویژه برنامه علاوه بر گفتگو، دارای بخش‌هایی از جمله موشن گرافیک درباره کارکرد‌های مجلس و معرفی مهمان برنامه است و میزان رای آن ها در قالب گرافیک و موشن به تصویر کشیده می‌شود.

برنامه «مجلسی ها» به تهیه کنندگی مهدی علی پور کاری از گروه سیاسی است که در ۳۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای به صورت هفتگی هر پنج شنبه ساعت ۱۶ تا زمان انتخابات روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است