«مافیا» به «شهروند و مافیا» تغییر نام داد/ علیرام نورایی مجری جدید مسابقه | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳
صبا گزارش می‌دهد؛

«مافیا» به «شهروند و مافیا» تغییر نام داد/ علیرام نورایی مجری جدید مسابقه

نشست خبری مسابقه تلویزیونی «مافیا» روز شنبه 5 بهمن ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، نشست خبری مسابقه تلویزیونی «مافیا» به کارگردانی محمد رجایی و تهیه‌کنندگی علیرضا سلطانی که از شبکه سلامت روی آنتن می‌رود، روز شنبه ۵ بهمن ماه در محل ضبط این مسابقه برگزار شد.

در این نشست علیرضا سلطانی تهیه کننده، محمد رجایی کارگردان و علیرام نورایی مجری جدید این مسابقه حضور داشتند.

علیرضا سلطانی تهیه کننده مافیا اولین سخنران این مراسم بود که در ابتدای نشست عنوان کرد: از مهرماه سال ۹۸ مسابقه مافیا را روی آنتن بردیم و فصل اول این مسابقه را در ۳۰ قسمت تهیه و تولید کردیم که با استقبال مخاطبان مواجه شد. این مسابقه در شبکه تخصصی شبکه سلامت تهیه و پخش شد و خیلی سریع مخاطبان خود را شناخت و پیشنهاد تولید سه فصل دیگر از این مسابقه به ما داده شد که فصل دوم آن قبل از سال جدید، فصل سوم در نوروز ۹۹ با حضور بانوان و فصل چهارم در ماه رمضان روی آنتن می رود.

وی افزود: در فصول جدید از نقاط مختلف کشور متقاضی حضور در این مسابقه بودند. ۳۰۰۰ هزار نفر را برای فصول جدید ثبت نام کردند و ۴۵۰ نفر انتخاب شدند که در دو لیگ ۱۶۰ نفره و یک لیگ ۱۱۲ نفره که شامل خانم ها می شود، به رقابت می پردازند.

سلطانی ادامه داد: اسپانسر فصل اول ما ستاد مبارزه با مواد مخدر بود و زمانی که به ما پیشنهاد ساخت مسابقه را دارند همراه با آقای رجایی تحلیل و بررسی کردیم که چه طور می توانیم این معضل را برطرف کنیم. طی گفتگوهای متعدد در اتاق فکر به موضوع «تشخیص» رسیدیم چرا که هر کس از  قدرت تشخیص استفاده کند می تواند تصمیمات درست بگیرد‌. بنابراین تصمیم گرفتیم مسابقه ای طراحی کنیم که مردم به اهمیت قدرت تشخیص پی ببرند و در این تحقیقات به بازی روانشناسانه مافیا رسیدیم. خواستگاه اولیه این مسابقه روسیه بوده و به کشورهای دیگر رسیده است. مافیا ظرفیت بالایی برای کار دارد و سعی کردیم یک نسخه تلویزیونی از مافیا را تولید کنیم.

تهیه کننده مافیا با اشاره به اینکه بهنام تشکر در فصول جدید این مسابقه حضور ندارد، گفت: بهنام تشکر فصل اول مافیا مجری مسابقه بود و متاسفانه به دلیل هم پوشانی با پروژه های دیگر در فصول جدید این برنامه حضور ندارند و در این فصل علیرام نورایی اجرای برنامه را برعهده دارد.

محمد رجایی کارگردان مافیا نیز در سخنانی بیان کرد: انتخاب شرکت کنندگان به گونه ای بود که در ابتدا از بین سه هزار نفر متقاضی حضور و برگزاری ۴۰ مسابقه انتخابی در ۲ دور در نهایت ۴۵۰ نفر با رعایت عدالت و استفاده از ظرفیت های شهرستان انتخاب شدند. فرآیند انتخاب فرآیند سختی بود و ما ۱۲ ساعته کار می کردیم. در دوره حدید ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان از شهرستان ها هستند. در فصل سوم برنامه که عید نوروز پخش می شود ۴۸ نفر از بانوان با یکدیگر به رقابت می پردازند. با ۱۰ دوربین این برنامه ضبط می شود و تمام تلاش خود را کرده ایم تا جلوه های بصری خوبی را ارایه دهیم. فصل اول این مسابقه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و در تلاشیم که با آغاز دهه فجر برنامه را روی آنتن ببریم.

علیرام نورایی مجری جدید مافیا نیز در سخنانی گفت: باعث افتخار است که در این مسابقه حضور دارم. حدود دو سال است که پیشنهاد اجرا برای برنامه های مختلف تلویزیون دارم اما علاقه ای به ورود در این حوزه نداشتم اما با صحبت هایی که با من شده است، متوجه شدم قرار نیست من این مسابقه را اجرا کنم بلکه گرداننده مافیا هستم.

سلطانی در پاسخ به این پرسش که چرا بانوان در فصل اول حضور نداشتند، مطرح کرد: ما از خانم ها و آقایان دعوت کردیم اما آن استانداردی که مدنظر بود نتوانستیم از بین خانم هایی که درخواست شرکت داشتند، پیدا کنیم. اما در فصل سوم در ۷ قسمت خانم ها با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: ما در فصل جدید اسپانسر نداریم و کسانی که در فصل های جدید شرکت می کنند هیچ هزینه ای به برنامه پرداخت نکرده اند. بازی های انتخابی در یک کافه برگزار شد و قراری گذاشتیم با متقاضیان که کسانی که به کافه می آیند اگر علاقه مند هستند از خدمات کافه استفاده کنند و اگر نه مهمان برنامه هستند‌.

نورایی درباره اینکه مسابقه مافیا را چگونه دیده است، گفت: من در دوران نوجوانی این بازی را به صورت کاملا غیر حرفه ای بازی کرده ام. سال ها گذشت تا با تماس عوامل، اسم بازی مافیا دوباره به گوش من خورد. زمانی که مسابقه را دیدم فهمیدم یکسری از دوستان هم که در گذشته بازی می کردند الان دوباره پیگیری می کنند و دیدم بحث جدی شده است. گوش دادن، سکوت، استدلال، تشخیص و… در این مسابقه رعایت می شود و این قابلیت را دارد که ما صحبت کردن، تعامل، گوش کردن و…. در یک فضای سالم یاد بگیریم. من یکی دو کامنت را در فضای مجازی خواندم که می گفتند این مسابقه دروغ گفتن را یاد می دهد در صورتی که به مخاطب یاد می دهد افراد دروغگو را پیدا کنند.

تهیه کننده مافیا در ادامه با اشاره با اینکه شبکه سلامت با توجه به اسم خود رسالت تولید محتوای سالم را دارد، مطرح کرد: تولید محتوای سالم یعنی شما با حفظ ظاهر و جذابیت های بصری بتوانید فضای سرگرم کننده ای را ایجاد تا محتوای خوبی را به مخاطب منتقل کنید. از نظر محتوا دیدیم این مسابقه پتانسیل گفتن حرف های مثبت را دارد. ما در فصل دوم یک تغییر ریز در اسم مسابقه داشتیم که اسم آن در فصل دوم و سوم به «شهروند و مافیا» تغییر نام داده است.

رجایی نیز در ادامه نیز مطرح کرد: ما در اتاق فکر به این موضوع فکر کردیم که این مسابقه چه قدر می تواند برای بازیکن آورده داشته باشد. ما در این مسابقه متقاعد کردن، به جا صحبت کردن، قضاوت نکردن و…… یاد می گیریم و این اتفاق برای ما مهمترین اتفاق است.

سلطانی در پایان در جواب به این سوال که چرا اسپانسر فصل اول در فصل های بعدی حضور ندارد، اظهار کرد: رسانه تلویزیون یک رسانه گران قیمت است و هر برندی توانایی حضور در تلویزیون را ندارد. ما به چند دلیل با آنهایی که آمدند و تمایل داشتند در برنامه ما حضور پیدا کنند، به توافق نرسیدیم. یکی از دلایل آن این بود که ماهیت آن برندها با مسابقه متفاوت بود. همچنین با برخی از آن ها از نظر مالی به توافق نرسیدیم. اینکه چرا با ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه ندادیم به دلیل آن بود که این برنامه بر اساس توافق کلی بین مدیران این ستاد و صداوسیما بود که بعد از مدتی تمام شد و دیگر دلیلی نداشت که اسپانسر برنامه باشد.

انتهای پیام/

6 دیدگاه