مردم با بلیت ۴ هزار تومانی بیشتر سینما می‌روند/ لزوم تقویت سینماسیار | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
نگاهی به آمار فروش «منطقه پرواز ممنوع»؛

مردم با بلیت ۴ هزار تومانی بیشتر سینما می‌روند/ لزوم تقویت سینماسیار

نگاهی به آمار فروش «منطقه پرواز ممنوع» نشان می دهد تقویت سینماسیار در شهرهای فاقد سینما و قیمت بلیت ارزان تر به فروش بیشتر فیلم ها کمک می کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد پس از ۱۱ هفته نمایش در سینماها، حدود ۵ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان فروش داشته است و توانسته حدود ۶۸۷ هزار تماشاگر را به سالن‌های سینما بکشاند. این فیلم که با همت سازندگان خود به موازات نمایش در سینماها، اکران در شهرهای بدون سینما را هم آغاز کرده، در این شهرها با فروشی معادل ۸۹۸ میلیون تومان، حدود ۲۱۵ هزار مخاطب داشته است.

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» که از طریق سینماسیار در شهرهای بدون سینما به نمایش گذاشته می‌شود، این میزان مخاطب را در ۱۳۸۹ نمایش خود در شهرهای کوچک و فاقد سینما جذب کرده است. جزییات آمار نمایش‌های این فیلم در شهرهای فاقد سینما که همچنان ادامه خواهد داشت، در آدرس ekran.ammaryar.ir در دسترس عموم قرار دارد.

از آنجا که قیمت بلیت «منطقه پرواز ممنوع» در نمایش‌های آن در شهرهای بدون سینما مختلف است، با استفاده از آمار منتشرشده در سامانه اکران عماریار، میانگین قیمت بلیت برای این نمایش‌ها، معادل ۴ هزار و ۱۷۸ تومان محاسبه می‌شود. این در حالی است که بر اساس آمار سامانه فروش موسسه سینماشهر، رقم ۱۱ هزار و ۴۳۹ تومان به عنوان میانگین قیمت بلیت سینماهای سراسر کشور در سال جاری به دست می‌آید. به نظر می‌رسد این اختلاف چشمگیر قیمت بلیت، یکی از دلایل اصلی استقبال مخاطبان شهرهای فاقد سینما از نمایش این فیلم و همچنین آمار نه‌چندان مناسب مخاطبان سالانه سینمای ایران است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است