«مستور و پدیدار»؛ بریده هایی غیرعمدی از کاغذ و پارچه | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴

«مستور و پدیدار»؛ بریده هایی غیرعمدی از کاغذ و پارچه

«مستور و پدیدار» عنوان نمایشگاهی از آثار المیرا میرمیران است که عصر امروز در گالری پروژه های آران گشایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری صبا، نمایشگاهی از آثار نقاشی المیرا میرمیران در گالری پروژه های آران از عصر امروز جمعه ۴ بهمن ماه گشایش می یابد و تا دوشنبه ۲۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «گوناگونی لایه ها و پدیداری و شفافیت شان، در آثار المیرا میرمیران مشهود هستند. تمامی این لایه ها در هم تنیده و متصل به هم هستند. هر اتفاقی که در یک لایه پدیدار می شود بر لایه دیگر تاثیر می گذارد و در تامل با یکدیگر نشانه هایی از دید و فراست هنرمند را آشکار می کنند. اشکال ارگانیک به نظر می آیند که بریده هایی نامنظم و غیرعمدی از کاغذ و پارچه باشند، ولی این تصویرهای متوازن نهایی اصلا تصادفی نیستند. تمامی این لایه ها باز شده و در کنار هم چیده می شوند تا به ثبات و تعادل برسند،تا جوابی باشند به آشوب و هرج و مرج روزمره زندگی ما ایرانیان. مسیرهای ادواری و خطوط متناوب و با عمل محصور کردن در جعبه های شیشه های، سیاله ای از افکار و احساسات هنرمند که نتیجه عکس العمل و پردازش ذهنی او هستند، ظاهر می شود.

هنرمند دریافت و جذب می کند و در روندی که در التقاط عناصر فیزیکی با عکس العمل ها و تمایلات شخصی هنرمند شکل می گیرد، آنچه گردآوری شده مشهود می شود. واکنش ها و عکس العمل ها در هم تنیده می شوند تا خرد و فراست و آنچه که در عمق زندگی اصیل و ارزشمند است به نمایش گذاشته شود. در این لایه نگاری زندگی روزمره در ابر شهری مثل تهران، تزلزل و ناپایداری به مسیرهای دلخواه هنرمند سوق داده می شوند که نهایتا پیشنهادی برای توازن و خردورزی باشند. شهود و تاثیر ضمیر باطنی جنبه های نمایان دیگری از ادراک هنرمند هستند. تجمع ظاهرا بی زحمت و بی دغدغه تمامی این عناصر فیزیکی و ذهنی، تاکیدی است بر اتصال همه چیز. در کنه این آثار جستجو برای بهترین های زندگی، تلاش بدون وقفه برای یافتن آنچه که مهم است و نهایتا برای زیستن به گونه ای که بهتر از آنچه که هستیم باشیم، است.

هنرمند می نویسد: لایه ای می سازم…وجودی برای خودش…لایه ای بیرون می آورم…وجود دیگری می سازم لایه ای دیگر در کنار آنها…برای آشکار کردن…برای پنهان کردن…. می سازم تا حرکت کنم…»

علاقه مندان برای بازدید از این آثار می توانند تا دوشنبه ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۹ به گالری پروژه های آران واقع در خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است