ویروس کرونا سینمای چین را هم مبتلا کرد/ لغو همه اکران‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۷

ویروس کرونا سینمای چین را هم مبتلا کرد/ لغو همه اکران‌ها

شیوع سریع ویروس مرگبار کرونا در چین باعث شد فعالان صنعت سینمای چین، اکران فیلم‌های جدید در این کشور پهناور را لغو کنند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، اکران تمام فیلم‌های جدید سینمای چین به علت شیوع ویروس مرگبار کرونا به تعویق افتاد. این تصمیم زیان هنگفتی را به صنعت سینمای این کشور تحمیل خواهد کرد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود ۷ فیلم سینمایی بزرگ در این آخرهفته در سینماهای چین به نمایش درآیند و تخمین زده می‌شد که مجموع این آثار در چند روز ابتدایی اکران خود فروشی بیش از یک میلیارد دلار داشته باشند. حال نمایش تمامی این آثار متوقف شده است، البته فیلم‌های که پیش از این تصمیم روی پرده بودند می‌توانند به نمایش خود ادامه دهند.

زنجیره جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا اولین بار از چند هفته پیش در شهر ووهان در چین مرکزی ظاهر شده است. در ابتدا تصور می‌شد شیوع این بیماری تنها از حیوان به انسان امکان‌پذیر است، اما حال مشخص شده که انتقال این ویروس از انسان به انسان هم صورت می‌پذیرد.

افزایش سریع مبتلایان به ویروس کرونا موجی از نگرانی را در چین رقم زده است، خصوصا آن که سال نوی چینی‌ها نزدیک است و تخمین زده می‌شود به زودی بیش از ۶۰۰ میلیون چینی سفرهای سال نوی خود را آغاز کنند. این موضوع باعث خواهد شد ریسک ابتلا به کرونا و پخش این بیماری به کل کشور و خارج از مرز‌های چین افزایش چشمگیری پیدا کند.

به نظر می‌آید تصمیم لغو اکران‌ فیلم‌های جدید، از سوی فعالان این صنعت – شامل سرمایه‌گذاران و پخش‌کنندگان – گرفته شده است و ربطی به سازمان‌های دولتی چین همچون اداره ملی فیلم یا سازمان‌ بهداشت این کشور ندارد.

حتی قبل از علنی شدن این تصمیم، برخی از سینماهای زنجیره‌ای چین پول افرادی را که خواهان کنسل شدن بلیت خود شده‌اند به آنان بازگردانده‌اند.

روز چهارشنبه  ۲۲ ژانویه مقامات اداره حمل نقل عمومی شهر ووهان خبر از توقف فعالیت تمام اتوبوس‌ها و قطارهای این شهر ۱۰ میلیون نفری دادند.

تاکنون ابتلای ۵۰۰ نفر به ویروس کرونا و مرگ ۱۷ نفر از آنان تایید شده است. هر چند گروهی از متخصصان با اشاره به تعداد مبتلایان و جهش نوع بیماری در خارج از مرزهای چین، این آمار را بسیار کمتر از حد واقعی فاجعه می‌دانند. مرکز بیماری‌های عفونی کالج سلطنتی بریتانیا تخمین می‌زند تنها در چین بیش از ۴۰۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

 

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است