ادای احترام گوگل به اولین ستاره چینی هالیوود/ بازیگری که کلیشه ها را شکست | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۵

ادای احترام گوگل به اولین ستاره چینی هالیوود/ بازیگری که کلیشه ها را شکست

گوگل به مناسبت نود و هفتمین سالروز اکران فیلم «طنین دریا» به ستاره چینی این فیلم ادای احترام کرد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سی‌نت، نود و هفت سال پیش در چنین روزی (۲۲ ژانویه) فیلم صامتی با نام «طنین دریا» در سینماها به صورت عمومی اکران شد و آنجا بود که تماشاگران برای اولین بار با چهره زیبای آنا می وانگ روبرو شدند. این فیلم نخستین نقشِ مهم وانگ کسی که از او به عنوان اولین ستاره چینی هالیوود یاد می شود، بود.

وانگ در دوران کاری حرفه ایش از نقش آفرینی در فیلم های صامت و ناطق گرفته تا تئاتر و فیلم تلویزیونی را در کارنامه دارد. شخصیت های چینی ایفا شده توسط وانگ در آنزمان موجب شد نسبت به این شخصیت ها در میان سفیدپوست های نژاد پرست آمریکا کلیشه شکنی شود.

گوگل حالا به مناسبت نود و هفتمین سالروز اکران فیلم «طنین دریا» دودل (به تغییر موقت آرم گوگل در صفحه اصلی گفته می شود) خود را به وانگ که در بیش از ۵۰ فیلم نقش آفرینی کرده، اختصاص داده است.

وانگ سال ۱۹۰۵ در نزدیک محله چینی های شهر لس انجلس به دنیا آمد. او اولین بار در ۱۴ سالگی نقش کوچکی در فیلم صامت «فانوس سرخ» ایفا کرد. با این حال سه سال بعد او با فیلم «طنین دریا» بود که به چهره ای مشهور تبدیل شد. در آنزمان ورایتی وانگ را خیلی فوق العاده خواند. نیویورک تایمز هم توصیه کرد که وانگ باید اغلب چهره اش روی پرده سینما ها نشان داده شود.

این بازیگر چینی بعدها به اروپا رفت و در تئاتر روبروی لارنس اولیویه جوان  نقش آفرینی کرد. او در دهه ۳۰ دوباره به هالیوود برگشت و مقابل دوست صمیمی خود مارلنه دیتریش در فیلم «قطار شانگهای» نقش آفرینی کرد.

«دزد بغداد»، «دختر اژدها» و «پیتر پن» از دیگر کارهای شاخص وی در دنیای سینما هستند.

وانگ که در سال ۱۹۶۰ ستاره ای به نامش در هالیوود ثبت شد در سال ۱۹۶۱ در ۵۶ سالگی براثر سکته قلبی درگذشت.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است