همزمان با زادروز بهمن جلالی آثارش را به تماشا بنشینید/ مروری بر ۴۰ سال عکاسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۳
پیشنهاد آخر هفته

همزمان با زادروز بهمن جلالی آثارش را به تماشا بنشینید/ مروری بر ۴۰ سال عکاسی

گالری راه ابریشم همزمان با زادروز بهمن جلالی مجموعه ای از آثار این عکاس فقید را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرگزاری صبا، گالری راه ابریشم روز جمعه ۴ بهمن ماه به استقبال نمایشگاهی از عکس‌های زنده یاد بهمن جلالی می رود.

در این نمایشگاه که تا یکشنبه ۲۷ بهمن ماه ادامه دارد، گزیده ای از آثار بهمن جلالی که در فاصله سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۸ در این گالری به نمایش درآمده است، روی دیوار می رود.

آثار این نمایشگاه شامل مجموعه ای از عکس های این عکاس شناخته شده از سال ۱۳۴۹ (مجموعه ماهیگیران بوشهر) تا سال ۱۳۸۶ شامل آخرین (مجموعه‌ تصویر خیال، سیاه و سفید ۲) است.

این آثار از مجموعه‌ شخصی رعنا جوادی گردآوری شده است که بخشی از آنها در گالری راه ابریشم در دهه ۸۰ به نمایش درآمده است.

«بهمن جلالی (۱۳۲۳-۱۳۸۸) ابتدا در رشته اقتصاد و علوم سیاسی در دانشگاه ملی تهران تحصیل کرد و بعد در مدرسه عکاسی جان ویکرز آموزش عکاسی دید و عضو انجمن سلطنتی عکاسی در لندن شد. از سال ۱۳۵۱ به عنوان عکاس کارش را در مجله تماشا آغاز و سپس در کنار آن به آموزش عکاسی در دانشگاه های مختلف پرداخت. او همچنین به عنوان عکاس مستند به سراسر ایران سفر کرد، حرفه ای که در عکاسی از جبهه جنگ ایران-عراق به اوج خود رسید و منجر به چاپ چندین کتاب شد.

او با همکاری همسرش رعنا جوادی از بنیانگذاران اولین موزه عکاسی ایران «عکسخانه شهر» و پس از آن مجله عکاسی عکسنامه بود. عکس های او در کلکسیون موزه های بسیاری نگهداری می شود. کار حرفه ای طولانی مدت و برجسته اش با مروری بر آثارش در بنیاد آنتونی تاپییس در سال ارج گذاری شد. بنیاد نیدرزاکسن در شهر هانور، جایزه بین المللی عکاسی اسپکتروم ۲۰۱۱ را به بهمن جلالی اعطا کرد.

نمایشگاه حاضر مصادف است با زادروز بهمن جلالی و برگزیده ای است از نمایشگاه های او در گالری راه ابریشم از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۸.»

نمایشگاه انفرادی آثار بهمن جلالی تا ۲۷ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ دایر است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است