محفل «نمایش‌خاطره» با محوریت قاسم سلیمانی فراخوان داد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶

محفل «نمایش‌خاطره» با محوریت قاسم سلیمانی فراخوان داد

دبیرخانه همایش ملی تئاتر «سردار آسمانی»، جزییات برنامه «همایش‌خاطره» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، دبیرخانه ستاد اجرایی همایش ملی تئاتر «سردار آسمانی» جزییات برنامه تخصصی ویژه این همایش را اعلام کرد.

ویژه برنامه همایش ملی «سردار آسمانی» با عنوان «نمایش‌ْ خاطره» با محوریت خاطره‌گویی و با حضور هم‌رزمان شهید قاسم سلیمانی، فرماندهان لشگری، مقامات کشوری و هنرمندان تئاتر کشور با همکاری دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار خواهد شد.

در این محفل یک روزه با بررسی ابعاد و شخصیت قاسم سلمانی و مواجهه با خاطرات مستند از این شهید، زمینه برای خلق اثر و متون نمایشی بر اساس زندگی، سیره و مبارزات قاسم سلیمانی در مقاطع گوناگون همچون حضور وی در دوران دفاع مقدس، نقش وی در فرماندهی جبهه مقاومت اسلامی و خصوصیات اخلاقی او فراهم خواهد شد.

این برنامه روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۸ ساعت ۱۰ صبح در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار خواهد شد.

متن این فراخوان بدین شرح است:

دبیرخانه همایش ملی تئاتر «سردار آسمانی» با هدف خلق آثار و متون نمایشی برجسته و آشنایی جامعه فرهیخته تئاتر کشور با سبک زندگی و شیوه حیات طیبه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محفلِ «نمایش‌ْ خاطره» با محوریت شهید سپهبد قاسم سلیمانی را برگزار می‌کند.

الف: محورها و خاطره‌های مورد ارائه در محفل:

۱) سردار سلیمانی و دفاع مقدس

۲) سردار سلیمانی و محور جبهه مقاومت اسلامی

۳) سیره، سبک زندگی و نحوه تعامل سردار با اقشار جامعه

ب)شرایط و قوانین بخش نمایشنامه:

نمایشنامه نویسان متقاضی بایستی آثار خود را در محورهای فوق‌الذکر و با بهره‌مندی از خاطرات بازگو شده در این محفل خلق نمایند. بدیهی است استفاده از سایر منابع معتبر، در جهت خلق لحظات و صحنه‌های ناب از زندگی و مبارزات سردار سلیمانی بلامانع است. همچنین نمایشنامه‌های ویژه اجرا در مساجد علاوه بر رعایت نکات و محورهای فراخوان، بایستی موارد ذیل را هنگام نگارش رعایت کنند:

۱- نمایشنامه‌ها باید تک جنسیتی باشد.

۲- مدت زمان نمایشنامه حداکثر ۳۰ دقیقه باشد.

۳- از حداقل دکور و آکساسوار برخوردار باشد.

دبیرخانه ستاد اجرائی همایش ملی تئاتر «سردار آسمانی» متعهد است که از ۳ نمایشنامه برگزیده تاسقف ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و از  ۵ نمایشنامه ویژه اجرا در مساجد تا سقف ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ حمایت نماید همچنین نمایشنامه‌های برگزیده صحنه‌ای و نمایشنامه‌های ویژه اجرا در مساجد در ۲ مجلد جداگانه توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر خواهد شد.

سه نمایشنامه برگزیده نهایی صحنه‌ای برای تولید و شرکت در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در سال آینده مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.

مهلت ارسال آثار تا ۱۵ اسفند ۹۸ خواهد بود.

متقاضیان برای ثبت نام و شرکت در این محفل تا تاریخ ۱۹ بهمن ۹۸ با شماره تلفن های ۸-۸۸۷۴۱۴۲۷ و ۸۸۵۰۴۳۴۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است