۸۳ میلیون؛ تعداد بازدیدکنندگان «شش زیرزمینی» در یک ماه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۲
نتفلیکس اعلام کرد؛

۸۳ میلیون؛ تعداد بازدیدکنندگان «شش زیرزمینی» در یک ماه

نتفلیکس در گزارشی به سهام‌داران خود ضمن توضیح نحوه جدید شمارش بازدیدکنندگان آثار، از میزان مخاطب اکشن «شش زیرزمینی» پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، نتفلیکس روز سه‌شنبه ۲۱ ژانویه در نامه‌ای به سهامداران‌ خود اعلام کرد، فیلم اکشن ‌«شش زیرزمینی» با بازی رایان رینولدز در ۴ هفته اول بارگذاری خود در وبسایت این کمپانی بیش از ۸۳ میلیون بار بازدید داشته است.

طبق قوانین جدید نتفلیکس هر بازدید به معنای دیده شدن یک فیلم یا یک شو برای مدت زمانی بیش از ۲ دقیقه است. این عدد قبلا برابر با ۷۰ درصد زمان کل محصول بود. این کمپانی همچنان بازدید‌های مکرر از یک حساب را در آمار خود لحاظ نمی‌کند.

این متدلوژی جدید نتفلیکس برای شمارش میزان مخاطبان، کار مقایسه میزان بازدیدکنندگان «شش زیرزمینی» و دیگر آثار قبلی این کمپانی را سخت کرده است. منابع داخلی خبر داده‌اند فیلم «جعبه پرنده» با بازی سندرا بولاک هنوز و طبق هر ۲ مدل شمارش، پربازدیدترین فیلم تولید شده توسط نتفلیکس است.

کارگردانی «شش زیرزمینی» را مایکل بی برعهده داشته است و داستان آن درباره گروه شبه‌نظامی زیرزمینی شش نفره‌ای است که به «روح» شهرت دارند و ماموریت پیدا می‌کنند تا حاکم دیکتاتور کشور خیالی تورگستان را از بین ببرند. این فیلم با بودجه هنگفتی برابر با ۱۵۰ میلیون دلار تولید شده و از ۱۰ دسامبر سال گذشته میلادی نمایش آن آغاز شده است. پیمان معادی بازیگر ایرانی در این پروژه بازی کرده است.

نتفلیکس تاکنون از اعلام میزان مخاطبان یک ماهه آثار مهم دیگر خود همچون «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی و «داستان ازدواج» نوآ بامباک خودداری کرده است. هر دوی این فیلم‌ها در رقابت کسب جایزه اسکار بهترین فیلم سال حضور دارند.

البته نتفلیکس چندی پیش آمار بازدیدکنندگان یک ماهه یکی دیگر از محصولات نامزد اسکار خود را داده بود. طبق گزارش این کمپانی، انیمیشن کمدی «کلاوس» به کارگردانی سرجیو پابلوس در ۲۸ روز اول نمایش خود در پایگاه نتفلیکس، ۴۰ میلیون بازدیدکننده داشته است. این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن اسکار است.

در نامه نتفلیکس خطاب به سهام‌داران خود آمده است: دیگر محصولات نامزد جایزه اسکار ما همچون «مرد ایرلندی»، «داستان ازدواج» و «دو پاپ» نیز میان مشترکان بسیار محبوب هستند. این میزان دستاورد برای تولیداتمان، آن هم در شرایطی که از آغاز ساخت محصولات اورجینال توسط نتفلیکس کمتر از ۵ سال می‌گذرد، امری غرور‌افرین و نشان‌دهنده قدرت خلاقیت افرادی است که با ما پیمان شراکت می‌بندند.

نتفلیکس درباره علت تغییر نحوه شمارش میزان مخاطبان آثار خود این طور توضیح داده است که مطابق این شیوه جدید تمامی محصولات –اعم از کوتاه و بلند –و محصولاتی که مدت زمان ثابتی ندارند، به یک شیوه و عادلانه مورد بررسی و مقایسه قرار می‌گیرند.

شیوه جدید شمارش تعداد مخاطبان، میانگین بازدید محصولات نتفلیکس را حدود ۳۵ درصد افزایش داده است. به عنوان مثال تعداد مخاطبان مستند «سیاره ما» که پیش از این و با فرمول قبلی ۳۳ میلیون بود هم‌اینک با این سیستم جدید به ۴۵ میلیون بازدید‌کننده افزایش پیدا کرده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است