«رونا مادر عظیم» برنده بهترین فیلم جشنواره ایرانسی شد/ جایزه‌ای برای قصر شیرین | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۹

«رونا مادر عظیم» برنده بهترین فیلم جشنواره ایرانسی شد/ جایزه‌ای برای قصر شیرین

فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» ساخته جمشید محمودی برنده جایزه بهترین فیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره ایرانسی شد.

شکستن همزمان بیست استخوان

به گزارش خبرگزاری صبا، جشنواره‌ فیلمِ مستقل «ایرانسی ‌ÍRÁN:CI» که با همکاری فارسی سینما سنتر «FCC» برگزار می‌شود، با اهدای جایزه بهترین فیلم به «شکستن همزمان بیست استخوان» با نام بین‌المللی «رونا، مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محمودی، یکشنبه شب در شهر پراگ پایان یافت و جایزه بهترین فیلم از نگاه مردمی این جشنواره هم به «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی اهدا شد.

ایرانسی روز  ۱۵ ژانویه (برابر با ۲۵ دی‌ماه) با نمایش فیلم «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی آغاز شد و این جشنواره پس از پایان نمایش آثار و برگزاری اختتامیه در شهر پراگ، در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۲ ژانویه در شهر برنو (شهر دیگری در چک) ، ۲۳، ۲۴ و ۲۵ ژانویه در شهر کوشیتسه اسلواکی و پس از آن ۳۰ و ۳۱ ژانویه در شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی برگزار می‌شود.

فیلم‌های بلند حاضر در جشنواره ایرانسی این عناوین هستند: طلا (پرویز شهبازی)، کرم های شب‌تاب (بانی خشنودی)، عرق سرد (سهیل بیرقی)، تهران شهر عشق (علی جابرانصاری)، سرخ‌پوست (نیما جاویدی) و رونا مادر عظیم (جمشید محمودی). همچنین دو فیلم زنان بدون مردان (شیرین نشاط)، و چهارشنبه سوری (اصغر فرهادی) در بخش فیلمسازان پیش‌رو این جشنواره به نمایش در می‌آیند.

۱۰ فیلم کوتاه هم در این جشنواره به نمایش در می‌آید : آدم‌پران (امیرضا جلیلیان)، مگرالن (مریم زارعی)، سایه فیل (آرمان خانساریان)، رورانس (سوگل رضوانی)، چله (داود خیام)، گسل (سهیل امیرشریفی)، فانفار (کاوه مضاهری)، مانیکور (آرمان فیاض)، زونا (طوفان نهان قدرتی) و کاور (وحید الوندی‌فر).

مستندهای فیلمفارسی (احسان خوشبخت)، خاتمه (هادی و مهدی زارعی)، خانه‌ای برای تو (مهدی بخشی مقدم)،  کابل شهری در باد (ابوذر امینی) و توران خانم (رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرطهماسب) هم در این جشنواره حضور دارند.

باربارا دی، نسیم پاک شیراز و آلش رومپل داوران بخش فیلم‌های بلند این جشنواره بودند.

نهمین دوره از جشنواره‌ فیلمِ مستقل «ایرانسی‌ ÍRÁN:CI»  که از پانزدهم ژانویه آغاز شده است تا سی و یکم ژانویه  ادامه دارد و این جشنواره تمام برنامه‌های خود را به مسافران جان‌باخته پرواز ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین تقدیم کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است