منتقد ایتالیایی: فدریکو فلینی آخرین نجار سینما بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۲
بازخوانی یک گفتگو؛

منتقد ایتالیایی: فدریکو فلینی آخرین نجار سینما بود

ریتا چیریو منتقد ایتالیایی معتقد است فلینی خودش را ورای همه چیز یک صنعتگر می دانست.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فیگارو، خبرگزاری فیگارو به بهانه تولد صد سالگی فدریکو فلینی بخشی از مصاحبه مربوط به دو سال پیش خود با ریتا چیریو منتقد ایتالیایی سینما و تئاتر را که کتابی درباره فلینی با نام «فدریکو فلینی، حرفه فیلمساز» به چاپ رسانده بود، بازنشر کرد. این کتاب شامل مجموعه گفتگوهایی است که چیریو با فلینی از سال ۱۹۷۶ تا زمان مرگ کارگردان یعنی ۱۹۹۳ انجام داده است.

در بخشی از این گفتگو از منتقد ایتالیایی درباره عنوان کتاب سوال می شود، مصاحبه گر این عنوان کتاب را یادآور اثری از چزاره پاوزه رمان نویس و شاعر ایتالیایی با نام «حرفه زندگی» می داند.

چیریو در پاسخ گفت: باید بگویم عنوان این کتاب در صدر همه خواسته های فلینی جای داشت. او دوست داشت اغلب این موضوع را تکرار کند که من شاید آخرین سناریست و فیلمنامه نویسی باشم که همچون یک نجار کار می کنم.

چیریو معتقد است فلینی خودش را ورای همه چیز یک صنعتگر می دانست.

چیریو در پاسخ به این پرسش که بازیگران محبوب فدریکو فلینی کارگردان نامدار ایتالیای چه کسانی بودند نیز گفت: فلینی هم مانند اغلب کارگردانان بزرگ دنیا عاشق بازیگران بود؛ مارچلو ماسترویانی، جولیتا ماسینا (همسر فلینی) و آنیتا اکبرگ به گونه ای «خودِ دیگر» یا «همزاد» فلینی بودند.

فدریکو فلینی کارگردان و فیلمنامه نویس مطرح ایتالیایی و خالق شاهکارهای «هشت و نیم»، «زندگی شیرین» ۲۰ ژانویه ۱۹۲۰ زاده شد او سال ۱۹۹۳ در سن ۷۳ سالگی از دنیا رفت.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است