«چشم سگ» به نشر چشمه رفت/ ۷ داستان از تهران تا افغانستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹
عالیه عطایی در گفتگو با صبا:

«چشم سگ» به نشر چشمه رفت/ ۷ داستان از تهران تا افغانستان

عالیه عطایی نویسنده جوان تازه ترین اثر خود را با عنوان «چشم سگ» به نشر چشمه سپرده است.

عالیه عطایی در گفتگو با خبرنگار صبا درباره آثار تازه خود بیان کرد: مجموعه داستانی را در آستانه انتشار دارم که با عنوان «چشم سگ» منتشر خواهد شد. این کتاب را به نشر چشمه سپرده ام که قرار است تا پایان سال جاری منتشر شود و هم اکنون مراحل پیش از انتشار را طی می کند.

وی افزود: این مجموعه داستان شامل هفت داستان بلند است که همه این داستان ها در فضایی میان ایران و افغانستان می گذرد و موقعیت داستان ها در فضاهایی چون سمرقند-تهران، بلخ-تهران، هرات- تهران رخ می دهد.

نویسنده «کافورپوش» درباره موضوع داستان ها بیان کرد: موضوع و تم همه داستان ها مهاجرت است که از این نظر داستان ها به هم پیوسته است اما قصه هر کدام متفاوت است.

عطایی در پایان با بیان این که «چشم سگ» سومین کتاب مستقل اوست، یادآور شد: تاکنون آثارم در پنج کتاب منتشر شده است که دو تا از آن ها به صورت مجموعه گروهی بوده است و دو کتاب را به صورت مستقل منتشر کرده ام. همچنین در حال نوشتن تازه ترین اثر خود با موضوع جنگ هستم.

عالیه عطایی نویسنده‌ افغانستانی اهل هرات است که در ایران بزرگ شده و محور همه آثارش را مهاجرت تشکیل می دهد. عطایی برای رمان «کافور پوش»، موفق به دریافت جایزه «مهرگان ادب» و  جایزه ادبی «واو» برای رمان متفاوت سال شده است.

فاطمه حامدی خواه

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است