«روابط خانوادگی» به «داک پوینت» رفت/ بزرگداشتی برای مهرداد اسکویی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۹

«روابط خانوادگی» به «داک پوینت» رفت/ بزرگداشتی برای مهرداد اسکویی

مستند «روابط خانوادگی» به کارگردانی ناصر ضمیری در نوزدهمین دوره جشنواره مستند «هلسینکی-داک پوینت» در کشور فنلاند پذیرفته شد.

به گزارش از خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «روابط خانوادگی» ساخته ناصر ضمیری در جشنواره مستند داک پوینت حضور خواهد داشت. این جشنواره از مهمترین فستیوال‌های کشورهای نوردیک است و ۹۶ فیلم مستند به صورت غیررقابتی طی یک هفته از تاریخ ۲۷ ژانویه الی ۲ فوریه (۷ تا ۱۳ بهمن) در شهر هلسینکی کشور فنلاند به نمایش در خواهد آمد.

همچنین امسال مستندهای «خانه مادری‌ام مرداب»، «دماغ به سبک ایرانی»، «از پس برقع»، «آخرین روزهای زمستان» و «سایه‌های بی خورشید» از آثار مهرداد اسکویی در این جشنواره به نمایش درمی‌آید و بزرگداشت او به همراه برپایی مسترکلاس آزاد در تاریخ ۱۰ بهمن برگزار می‌شود.

مستند «روابط خانوادگی» که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، ارتباط پیرمردی ۸۰ ساله به نام حاجی بابا با فرزندانش را به تصویر می‌کشد. آن‌ها در یک موقعیت خاص و ویژه قرار گرفته‌اند و این موقعیت باعث رفتارهایی از سوی خانواده می‌شود که شناخت بهتری نسبت به آن‌ها پیدا می‌کنیم.

ناصر ضمیری کارگردان مستند «روابط خانوادگی» پیش از این درباره فیلم خود گفته بود: «سعی کردم در این مستند قضاوتی نداشته باشم و صرفاً خانواده‌ای را به تصویر بکشم تا مخاطب با تماشای آن‌ها خود قضاوت کند که کدام‌یک حق دارند و چرا خانواده حاجی بابا به مشکل رسیده‌اند. این فیلم روایتی ساده، در عین حال عمیق با نگاهی شاعرانه است که باعث همذات‌پنداری مخاطب با شخصیت فیلم و همراهی تا پایان با این شخصیت و خانواده‌اش می‌شود.»

عوامل این فیلم عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: ناصر ضمیری، طرح، پژوهش و تدوین: ناصر ضمیری، ندا اسدی، نور و تصویر: ناصر ضمیری، صدابردار: معین اسدی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: عبدی بهروانفر، مدیر تولید: آمنه رحمانی، دستیار کارگردان و دستیار تصویر: محسن صادقی، عنوان‌بندی: حمید برزگر، طراح پوستر: طاها ذاکر، عکاس: ساغر صادقی، مترجم: هدا لزگی، هماهنگی: حمید نظام‌خواه، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

نوزدهمین جشنواره جهانی مستند «داک‌پوینت» از ۲۷ ژانویه تا ۲ فوریه ۲۰۲۰ در شهر هلسینکی فنلاند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000