«مصیر» سیاسی و عقیدتی نیست/ برنامه‌ای با محوریت اشخاص انقلابی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۷
کاوه امیری‌جاوید در گفتگو با صبا:

«مصیر» سیاسی و عقیدتی نیست/ برنامه‌ای با محوریت اشخاص انقلابی

تهیه‌کننده برنامه «مصیر» از ویژگی‌ها و رویکرد این برنامه می‌گوید.

کاوه امیری‌جاوید تهیه‌کننده برنامه «مصیر» که یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره این برنامه عنوان کرد: «مصیر» برنامه‌ای در حوزه علوم انسانی با محتوای آزاداندیشی است که رد حال حاضر فصل دوم این برنامه روی آنتن می‌رود که در حدود ۵۰ قسمت با شبکه ۴ قرارداد بسته‌ایم و تاکنون ۱۶ قسمت آن پخش شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات برنامه بر محور اندیشمندان انتخاب می‌شوند، ادامه داد: برخی‌ها فکر می‌کنند «مصیر» برنامه‌ای سیاسی و یا عقیدتی است در حالی که این تصور اشتباه است. موضوعات برنامه اشخاص و اندیشمندان انقلاب اسلامی هستند و این اشخاص بر اساس اتفاقاتی است که در دوران گذشته رخ داده یا زوایا و کسانی که کمتر به آنان پرداخته شده است، انتخاب می‌شوند همچنین که همه این موضوعات در اتاق فکر و با هماهنگی گروه اجتماعی شبکه چهار به تایید می‌رسند.

امیری‌جاوید درباره انتخاب نام «مصیر» برای این برنامه توضیح داد: «مصیر» به معنای رجوع و بازیابی است. ما در برنامه «مصیر» در تلاش هستیم که از رویکرد اندیشه‌های اندیشمندان انقلاب اسلامی استفاده کنیم به همین دلیل این نام را برای برنامه انتخاب کردیم.

این تهیه‌کنند در پاسخ به این پرسش که چه قشری از مردم مخاطب «مصیر» هستند، تشریح کرد: در ابتدای تولید برنامه، مخاطب عام مدنظر ما بوده است اما در حال حاضر فکر می‌کنم کسانی که در حوزه علوم انسانی و یا اندیشه‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، بیبشترین قشر مخاطب ما را تشکیل دهند.

وی درباره امکان ساخت فصول بعدی برنامه افزود: ساخت فصول بعدی این برنامه بستگی به همکاری شبکه، بازخورد مخاطبان و درنهایت ادامه مسیر در برنامه «مصیر» دارد.

امیری‌‍‌جاوید در پایان درباره بازخورد مخاطبان تصریح کرد: در بخش‌های مناظره که در برنامه دو مهمان حضور دارد بازخوردها بسیار زیاد است اما به طور معمول نظراتی را که در فضای مجازی و یا از طریق پیامک از بینندگان دریافت می‌کنیم مثبت و خوب بوده است.

مجموعه «مصیر» به تهیه کنندگی کاوه امیری‌جاوید و پژوهشگری هدی محمدی و اجرای محمدمهدی ابراهیمی نصر در گروه اجتماعی شبکه چهار سیما تولید می‌شود.

دلارام صادقی

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است