جشنواره ملی فیلم فجر دیگر هزینه دی سی پی فیلم‌ها را نمی‌دهد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۳

جشنواره ملی فیلم فجر دیگر هزینه دی سی پی فیلم‌ها را نمی‌دهد

امسال دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر هزینه نسخه دی سی پی فیلم ها را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، هزینه دی سی پی فیلم های برای نمایش در جشنواره فیلم فجر از امسال برعهده تهیه کننده خواهد بود.

این هزینه تا سال گذشته توسط دبیرخانه جشنواره پرداخت می شد.

این اتفاق در حالی رخ داده است که چندی پیش کانون کارگردانان سینمای ایران با انتشار متنی به تمامی سینماگران توصیه کرد برای حفظ امنیت فیلم‌ها و جلوگیری از سوء تفاهم از دادن هر گونه نسخه DVD یا اشکال دیگر که به راحتی امکان تکثیر دارد به دفتر جشنواره ملی فیلم فجر و شورای پروانه نمایش خودداری کنند.

همچنین پس از این بیانیه، هومان شیدرنگ مدیر اجرایی لابراتوار پیشگامان سینمای آریا در این باره گفت: برای حفظ امنیت فیلم‌ها و جلوگیری از قاچاق و اقدام درست کانون کارگردانان سینمای ایران برای احترام به سینماگران، لابراتوار «پیشگامان سینمایی آریا» از این پس کلیه DCP های بازبینی با کد رمزدار را به صورت رایگان تولید خواهد کرد و هیچ هزینه‌ای از صاحبان فیلم‌ها برای DCP های بازبینی مربوط به سازمان سینمایی و دفتر جشنواره دریافت نخواهد داشت.

سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است