شمس‌الدین غازی مجموعه تازه آثارش را به نمایش می‌گذارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۸

شمس‌الدین غازی مجموعه تازه آثارش را به نمایش می‌گذارد

گالری گلستان هفته پایانی بهمن ماه سال جاری، آثار تازه ای از شمس الدین غازی را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، گالری گلستان ۲۵ تا پایان بهمن ماه سال جاری میزبان نمایشگاهی از آثار شمس الدین غازی است و تازه ترین آثار این هنرمند شیرازی را به نمایش می گذارد.

شمس الدین غازی تاکنون بیش از ۱۰ نمایشگاه انفرادی از آثارش برپا کرده است که نخستین آن در گالری گلستان بوده است و پس از آن پنج نمایشگاه انفرادی دیگر خود را نیز در این گالری برپا کرده است که آخرین آن سال ۹۶ بوده است.

دامنه فعالیت های هنری شمس الدین غازی، زمینه های طراحی، نقاشی، مجسمه سازی، تصویرگری، گرافیک و همچنین آهنگسازی و خوانندگی را شامل می شود.

غازی در آثارش از نمادها و عناصر بومی، ملی و مذهبی استفاده می کند و این نمادها و نشانه ها را با هنر معاصر جهان می آمیزد. او با دوباره سازی و بازسازی اسطوره های ایرانی و نمادهای ملی، آنها را به روز کرده و به هنر معاصر نزدیک می کند.

این هنرمند جوان، تاکنون در بیش از ۷۰ نمایشگاه گروهی نیز شرکت داشته و آثارش در رویدادهای مختلف داخلی و خارجی به نمایش درآمده است و یکی از هنرمندان پرفروش در رویداد «صد اثر، صد هنرمند» و حراج سالیانه «هفت نگاه» بوده است.

لیلی گلستان که بیشتر نمایشگاه های گالری خود را به آثار هنرمندان جوان اختصاص می دهد و به گفته خودش یکی از اهدافش در گالری داری، کشف استعدادهای جوان است، تاکنون پنج نمایشگاه انفرادی از آثار این هنرمند جوان را نیز در گالری خود برپا کرده است و به نوعی یکی از استعدادهای کشف شده این گالری محسوب می شود.

گلستان معتقد است که آثار شمس الدین غازی از ترکیب‌بندی رنگ بسیار قوی برخوردار است و سوژه‌های آثارش نیز شرقی و ایرانی است که برای مخاطب ایرانی کاملاً ملموس است و به همین دلیل مخاطب به خوبی با این آثار ارتباط برقرار می‌کند و به همین دلیل هم این هنرمند توانسته به سرعت مخاطبان خود را پیدا کند به طوری که آثارش در چندین نمایشگاه بزرگ هفت نگاه، در زمره پرفروش‌ترین آثار نمایشگاه قرار گرفت.

مجموعه های شیر ایرانی، شیر و خورشیدها، خروس و خاطرات ایران، اسب های ایران، عجایب المخلوقات، باغ پرندگان، مجمع مرغان، طلسم و شعر، شیر ژیان، پلنگ ایرانی، شکار ایرانی از جمله آثار او در زمینه نقاشی و مجسمه سازی است.

او در آثارش از تکنیک ترکیب مواد استفاده می کند و از خط و خوشنویسی نیز در آثارش بهره می گیرد. در ساخت مجسمه هایش از تاریخ هنر فلزکاری ایران باستان و پس از اسلام متأثر است که شامل ظروف کاربردی و تزیینی به شکل پیکره حیوانات بوده است.

شمس الدین غازی در روزهای پایانی بهمن ماه سال جاری، مجموعه تازه ای از آثارش را به گالری گلستان می آورد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است