بازیگر جمهوری‌خواه منتقد ترامپ درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۸

بازیگر جمهوری‌خواه منتقد ترامپ درگذشت

ویلیام بوگرت بازیگر جمهوری‌خواه آمریکایی که در طول عمر خود 2 بار در کمپین علیه نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود، ازدنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، ویلیام بوگرت بازیگر کهنه‌کار تلویزیون، تئاتر و سینمادر سن ۸۳ سالگی در نیویورک درگذشت.

از آثار شاخص بوگرت می‌توان به سریال کمدی و علمی‌تخیلی «معجزه کوچک» اشاره کرد که در خلال سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ در شبکه مترومدیا ساخته و بعد تحت مالکیت کمپانی فاکس قرن بیستم پخش شد.

یکی از شناخته‌شده‌ترین لحظات بوگرت در حافظه جمعی آمریکایی‌ها، حضور او در یک تیزر تبلیغاتی مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری در ۱۹۶۴ میلادی است. در این ویدیوی چند دقیقه‌ای با عنوان «اعترافات یک جمهوری‌خواه»، بوگرت به حمایت از رییس‌جمهور دموکرات وقت یعنی لیندون بی. جانسون می‌پردازد و به شدت به رقیب جمهوری‌خواه او یعنی بری گلدواتر می‌تازد.

بوگرت در سال ۲۰۱۶ نیز دوباره به کمپین هیلاری کلینتون دموکرات پیوست و در ویدیویی تبلیغاتی گفت: گرچه در تمام عمر خود یک جمهوری‌خواه بوده‌ام اما احساس می‌کنم دونالد ترامپ نماینده مناسبی برای این حزب نیست. او سپس جمله‌ای را تکرار کرد که ۵۲ سال قبل گفته بود: «او مرا می‌ترساند».

ویلیام بوگرت در طول عمر خود در نقش‌های ریز و درشت بسیاری حضور داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به همبازی شدن با آل پاچینو در«بعد از ظهر سگی»(۱۹۷۵) و وودی آلن در «جبهه»(۱۹۷۶) اشاره کرد.

بازی در تئاتر « مردی برای تمام فصول» نیز یکی از اجراهای صحنه‌ای به یاد ماندنی اوست.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است