آخرین گزارش از تجهیز سینماهای شهرداری تهران/ واگذاری باغ کتاب/ تغییر در سالن نشست‌های فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۱
مدیر عامل تصویر شهر تشریح کرد:

آخرین گزارش از تجهیز سینماهای شهرداری تهران/ واگذاری باغ کتاب/ تغییر در سالن نشست‌های فجر

نشست رسانه ای تشریح عملکرد یک ساله موسسه تصویرشهر با حضور هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، صبح امروز سه شنبه اول بهمن نشست رسانه‌ای تشریح عملکرد یک ساله موسسه «تصویر شهر» با حضور هاشم میرزاخانی مدیرعامل این موسسه برگزار شد که هاشم میرزاخانی در ابتدای نشست شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت و با بازماندگان سانحه پرواز اوکراینی ابراز همددری کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که حوادث طبیعی مثل سیل نیز دست از ایران بردارد.

وی ادامه داد: طبق روال کاری خود که بعد از گذشت یکسال در هر مجموعه ای که بوده ام تلاش های همکاران را به سمع و نظر اصحاب و اهالی رسانه می رساندم، تصمیم گرفتم این بار هم عملکرد سالانه موسسه تصویر شهر را به سمع و نظر شما برسانم.

باغ کتاب در سال آینده به شهرداری واگذار می شود

مدیرعامل موسسه تصویرشهر گفت: موسسه تصویر شهر بازوی سینمایی شهرداری است که از سال هشتاد و سه با ساخت بیش از دویست اثر در حوزه های مختلف، فعالیت کرده است. این مجموعه مدیریت پردیس های سینمایی شهرداری را برعهده دارد و علاوه بر پردیس هایی که اکنون در اختیار این موسسه است، باغ کتاب نیز به سینماهای مجموعه در سال آینده اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: بالا بردن سطح مجموعه بحث جدی بود که از ابتدا داشتیم و توجه ما نسبت به زیرساخت مجموعه ها بود و باتوجه به اینکه ١٢ سال از ساخت هر مجموعه ما گذشته بود لذا تجهیز و بروزرسانی امکانات و ایجاد و احداث فضاهای جدید در اولویت برنامه ریزی ما قرار گرفت.

دانش آموزان در «تماشا»

میرزاخانی اهم فعالیت های انجام شده در پردیس های مختلف شهرداری تهران را اینگونه توضیح داد: در پردیس تماشا که از نظر موقعیت جغرافیایی در یافت آباد قرار دارد و دارای سه سالن و ششصد صندلی است، عملیات بازسازی و بهسازی سیستم های هواساز، تعمیر و مرمت سرویس های بهداشتی، نصب و تجهیز دوربین های مداربسته و… انجام شد. باتوجه به این که در اطراف این پردیس مدارس زیادی قرار دارند، می دانستیم که می تواند در اکران زنگ سینما پایگاه جدی برای ما باشد و در این دوره کوتاه ١۵هزار دانش آموز را در آمار خود داشته ایم. در مجموع فعالیت های تماشا، ٩درصد افزایش داشته است.

افزایش فروش در پردیس راگا

وی ادامه داد: پردیس سینمایی راگا که در شهر ری قرار دارد سه سالن و ششصد و ده صندلی دارد. این پردیس را نیز مانند تمامی سالن های تصویرشهر به سیستم پروژکشن جدید و لیزر تجهیز کرده ایم. از نظر زنگ سینما نیز این پردیس جزو پیشتازان قرار دارد و برای دوازده هزار دانش آموز برنامه داشته است و درنهایت در پردیس راگا از نظر فروش ٣٠ درصد سود داشته ایم.

نجات پردیس رازی از تخریب کامل

مدیرعامل موسسه تصویرشهر درباره پردیس رازی نیز که در میدان هلال احمر گمرک قرار دارد، گفت: یکی دیگر از پردیس های موسسه رازی است که بحث جمع شدن آن به جد وجود داشت و حتی ٢ سالن آن را خراب کردند و تحت عنوان سالن عروسی درآوردند و متاسفانه فروش ماهانه این پردیس به یک میلیون هم نمی رسید. در مجموعه رازی بین بستن و نگه داشتن آن شک داشتیم که درنهایت برنامه ریزی جدی اتخاذ شد و نکته ای که درحال حاضر برای این پردیس وجود دارد این است که در تمام ایام نیم بها شده است. آمار و ارقام نشان از ۴۴درصد افزایش فروش و ٢٨درصد افزایش مخاطب دارد که امیدواریم بتوانیم این پردیس را به نقطه ای برسانیم که زیان‌ده نباشد و بتواند روی پای خود بایستد.

وی در پاسخ به استفاده مجدد از آن دو سالن خراب و تغییر کاربری داده شده، بیان کرد: باتوجه به اینکه تماما امکانات و شرایط نمایشی و سینمایی آن را تخریب کرده اند این امکان وجود ندارد اما تلاشمان این است که بتوانیم دو سالن کوچک آن جا احداث کنیم.

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویرشهر درباره پردیس ملت نیز گفت: پردیس سینمایی ملت به عنوان یک فضای حرفه ای که با بوستان ملت هم مجاورت دارد به عنوان یک داشته و سرمایه برای ایران است.

وی با اشاره به معایب و مشکلات این پردیس توضیح داد: نبود پارکینگ یکی از بزرگترین مشکلات این پردیس بود که با مساعدت شهرداری این معضل تا حدی حل شده است و فضایی با ظرفیت ۷۰۰ خودرو در آنجا قرار گرفته است که یک در آن از نیایش است و مشغول صحبت و مذاکره هستیم تادر دیگر آن از کردستان باشد.

میرزاخانی ادامه داد: بحث فودکورت بحث جدی مجموعه بود که قسمتی با ظرفیت ۸۰۰ صندلی به صورت حرفه ای تدارک دیده شده است. فاز بعدی ما کم بودن پرده های ملت بود و توانستیم ۷ سالن نمایش به آن اضافه کنیم و به طور کلی ظرفیت های ما از سالن وی آی پی ۴٠، ۵٠ نفره تا سالن های ۳۱۰ نفره است که در هفتم بهمن و قبل از آیین افتتاح جشنواره ملی فیلم فجر این سالن ها افتتاح خواهد شد. همچنین یک سالن آمفی تئاتر هم اضافه شده است که قابلیت برگزاری ایونت با ظرفیت ۲۴۰نفر را دارد و در مجموع ١٢ سالن خواهیم داشت.

۱۸۰ دوربین مداربسته در پردیس ملت نصب شد!

این مدیر سینمایی گفت: سالن چند منظوره ای نیز خواهیم داشت که امکان برگزاری حراج های تجسمی نیز در آنجا وجود دارد. همچنین یکی دیگر از موارد که مورد توجه است، کافه کتاب خوبی است که تجهیز می شود. مجموعه نیز به ۱۸۰ دوربین مداربسته تجهیز شده است تا امنیت کامل برای تمام نقاط پردیس وجود داشته باشد و پرده های نمایش قدیم و کفپوش ها تعویض شده است و فرمت نمایش ها نیز لیزری شده است.

مدیرعامل تصویرشهر ادامه داد: تعاملی نیز با تاکسی اینترنتی برقرار شده است که از پنجاه تا صد درصد هزینه ها انجام خواهد شد. در مجموع این پردیس صاحب ۱۸۹۸صندلی شده است که نزدیک ۹۰۰ صندلی جدیدا اضافه شده است. همچنین برنامه هایی برای هنروتجربه، کودکان، دفاع مقدس و همه ژانرهای سینمایی در این پردیس خواهیم داشت.

میرزاخانی درباره میزبانی جشنواره ملی فیلم فجر گفت: بیست درصد هزینه های جشنواره را پایین آوردیم که بخش اعظم آن هم توسط حامی تامین شده است. با توجه به اینکه شهرداری تهران اسپانسر جشنواره است از تمامی امکانات با تمام قوا استفاده خواهد شد.

رسانه ها کجا غرفه می گیرند؟

وی درباره فضای استفاده رسانه ها برای پوشش جشنواره در پردیس ملت بیان کرد: این موضوع را باید تیم جشنواره توضیح کامل دهند اما باتوجه به اینکه در بیشتر مسایل در کنار هم کارها را پیش برده ایم فکر می کنم چون لابی ها، فضاهای خالی زیادی دارند می شود برنامه ریزی کرد تا رسانه های مختلف هرکدام در قسمتی از این فضاها اسکان بگیرند. مطمئن هستم که با یک مدیریت خوب می توان اتفاق خوبی رقم زد و فضای خوب و درستی برای استفاده دوستان رسانه قرار داد.

سالن نشست های فجر چه شد؟

میرزاخانی درباره فضای نشست های جشنواره ملی فیلم فجر اعلام کرد که فضای گالری پردیس سینمایی ملت که قبلا با چیدن صندلی هایی در آن محل برگزاری نشست های جشنواره فجر نیز بود، به یک سالن مجهز با ظرفیت ۲۴۰ صندلی تبدیل شده که دارای سن است و محل برگزاری نشست های رسانه ای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

وی درباره ساختمان و امنیت پردیس ملت توضیح داد: این سینما سازه ای است که تا ٨ ریشتر زلزله را تحمل می کند و مجوز آتش نشانی آن را هم می گیریم و فردا هم از آتش نشانی برای بازدید خواهند آمد.

میرزاخانی درباره بخش تولید و مشارکت در ساخت فیلم توضیح داد: موضوع تولید فیلم در بخش های مختلف از دیگر وظایف این موسسه است که متاسفانه به دلیل عدم برخورداری از بودجه کافی از سال ۱۳۹۶ تولید فیلم در موسسه انجام نشده و شاید هم دلیل آن سرمایه گذاری قبلی موسسه برروی فیلم های کم بازده بوده که برگشت مالی نداشته و منجر شده است تا این بخش تنها جنبه مصرفی داشته و عدم برگشت سرمایه مالی مانع تولیدات جدید و انگیزه در این بخش شده باشد.

دبیر جشنواره فیلم شهر  همچنین درباره هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر نیز گفت: در سال جاری شاهد برگزاری پرشکوه این دوره از جشنواره فیلم شهر بودیم؛ جشنواره ای که به گفته کارشناسان و اهالی سینما یکی از مهمترین جشنواره های فیلم در کشور است و پس از هفت دوره توانسته جای خود را به خوبی در میان اهالی سینما باز کند.

وی ادامه داد: از آنجا که در زمان برگزاری به شکل مفصل به این دوره از جشنواره پرداخته شده در این نشست تنها به نمودار مالی و تفاوت های عمده این دوره از جشنواره نسبت به دوره پیش بسنده کرده و کلیتی از آن مطرح می شود. نکته قابل تامل در این دوره از جشنواره این است که با توجه به اینکه جشنواره دوسالانه بوده و در سال ۹۶ برگزار شده بود و با توجه به افزایش سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه ها به شکل معقول، در این دوره موفق شدیم با ۲۰ درصد کاهش نسبت به سال ۹۶ این دوره از جشنواره را برگزار کنیم که البته بخش اعظمی از آن نیز از طریق حامیان مالی تامین شده است.

وی درباره بخش تولید در موسسه تصویر شهر نیز بیان کرد: دغدغه تولید جدی است که بودجه خوبی برای این قضیه نیز درنظر گرفته شده است. در بخش دیگر نیز با سیمافیلم کار مشارکتی خواهیم داشت که یک سریال ۹۰قسمتی خواهد بود و به زودی کلید خواهد خورد. همچنین در حال بررسی وضعیت فیلم ها و تولیدات قبلی موسسه هستیم تا با فروش حق نمایش تلویزیونی و یا VOD  بتوانیم از سویی زمینه نمایش بیشتر آثار را فراهم کنیم و از سوی دیگر بازگشت سرمایه برای تولیدات بعدی صورت گیرد.

میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویرشهر در پایان گفت: همچنین تلاش ما بر این است که بتوانیم حداقل یک پاتوق فیلم کوتاه داشته باشیم هرچند که بحث فروش هم خیلی جدی است اما تلاش خواهیم کرد تا در تمامی حوزه ها و ژانرها نمایش فیلم داشته باشیم.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است