روایتی از نفاق در «مجلس قتل رئیس‌جمهور»/ با هنر هم می‌شود اعتراض کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۶
امیر امیری با صبا مطرح کرد:

روایتی از نفاق در «مجلس قتل رئیس‌جمهور»/ با هنر هم می‌شود اعتراض کرد

کارگردان  نمایش «مجلس قتل رئیس جمهور» از نفاق و تاثیر سوژه جنایات و مکافات در این نمایشنامه می گوید.

امیر امیری نویسنده و کارگردان نمایش «مجلس قتل رئیس جمهور» که از ۲۳ دی ماه در خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته است درباره نوشتن این نمایشنامه به خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: نمایش «مجلس قتل رئیس جمهور» ۶ اپیزود دارد که در زمان های متفاوتی اتفاق می افتد و به شیوه معمایی جنایی نوشته شده است اما دلیل اصلی من برای نوشتن این متن موضوعاتی چون ریا و تزویر و برداشت شخصی من از سوژه جنایات و مکافات در جوامع مختلف است.

وی افزود: به نظر من شخصیت اصلی در این نمایش نفاق است نه بازیگران. نفاق نقابی برای آدم ها می سازد و زندگی آن ها را دگرگون می کند.

این کارگردان درباره موضوع نمایش و سبک کار خود گفت: قصه نمایش به تاریخ معاصر مرتبط است و نفوذهای سیاسی و مردان نقاب دار در گذشته را روایت می کند که در بطن ماجرا به چند رئیس جمهوری در کشورهای مختلف اشاره می شود که ترور یکی از آن ها را برای مخاطب بازگو می کنیم.

وی درباره اجرای اول این نمایشنامه عنوان کرد: ما قبلا ۲ شب نمایشنامه خوانی در تماشاخانه سرو داشتیم و از ۲۳ دی ماه با تغییرات زیادی نمایش «مجلس قتل رئیس جمهور» را به اجرای عموم رساندیم.

امیری در پایان با اشاره به وضعیت تئاتر در روزهای نزدیک به سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بیان کرد: هنرمند در هر حوزه ای می تواند با هنر و ابزارهای در دستش اعتراض یا گلایه اش را نسبت به موضوعات روز جامعه بروز دهد در حالی که تعطیلی تئاتر و سینما به دلیل برداشت های سیاسی، ضربه بدی را  به تئاتر ما وارد می کند و جبران ناپذیر است.

نمایش «مجلس قتل رئیس جمهور»  به نویسندگى و کارگردانى امیر امیرى ٢٣ دى ماه تا ٨ بهمن ساعت ١٧:٣٠ در خانه نمایش مهرگان روى صحنه رفته است و کامبیز نیک آمیز، آرزو اولیائی، مهشاد بهبودی، محدثه بهمنی، مینا ترکمن، فریاد جودی، محمد مهدی حاجی علی، مهدی خاوری، پوریا فرجی، حمید فردین، مریم قریشی، نازنین زینب نصیری بازیگران این نمایش هستند.

از دیگر عوامل این اثر کامبیز نیک آمیز مشاور هنری، آرزو اولیائی و الناز اسکندری دستیاران کارگردان، سهیل محمدی باغشاهی مدیر تولید، محمدمهدی حاجی علی مدیر اجرایی، سیامک خانقلی انتخاب موسیقی  و اتاق فرمان، علی باقری طراح گریم و لباس، علی باقری و شایان بابایی طراح صحنه، مینا قانع طراح پوستر و بروشور، مینا قانع، آریا آزاد پرتو و مریم اصلانی عکاسان و نگار امیری مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه هستند.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است