«۱۹۱۷» یک قدم دیگر به اسکار بهترین فیلم نزدیک شد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، شب گذشته برابر با ۱۸ ژانویه، سی و یکمین دوره جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا «PGA» برگزار شد و درام «۱۹۱۷» با دریافت بالاترین جایزه این مراسم یعنی «بهترین تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی» توانست یک افتخار بزرگ دیگر بیافریند.

این درام تاریخی که پیش از این توانسته بود جایزه گلدن‌گلوب بهترین فیلم درام را از آن خود کند، حالا خود را جلودار رقابت کسب جایزه اسکار بهترین فیلم سال می‌بیند.

جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا یکی از مهم‌ترین شاخص‌های برنده احتمالی جایزه اسکار بهترین فیلم است و در ۳۰ سال گذشته ۲۱ فیلمی که بالاترین جایزه این مراسم را کسب کرده‌اند، جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز به ارمغان آورده‌اند، درست مانند اتفاقی که سال گذشته برای «کتاب سبز» افتاد.

در قسمت آثار تلویزیونی نیز فصل دوم سریال «وراثت» شبکه HBOتوانست جایزه بهترین درام تلویزیونی را به دست آورد. این سریال برای به دست آوردن این عنوان رقبای قدرتمندی همچون فصل آخر سریال «بازی تاج و تخت»، فصل سوم سریال «تاج»، فصل دوم «دروغ‌‌های کوچک بزرگ» و مجموعه «نگهبانان» را پیش روی خود داشت.

سریال «فلیبگ» آمازون نیز با دریافت جایزه بهترین سریال کمدی همچنان به موفقیت‌های خود در فصل جوایز ادامه می‌دهد.

در بخش انیمیشن «داستان‌ اسباب‌بازی ۴» با کنار زدن آثاری چون «نفرت انگیز»، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» و «حلقه گمشده» توانست جایزه بهترین انیمیشن انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا را از آن خود کند. ۴ برنده سال‌های گذشته این انجمن یعنی فیلم‌های «زوتوپیا»، «کوکو»، «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» و «درون و بیرون»، موفق به کسب جایزه اسکار همان سال نیز شده‌اند.

از شگفتی‌های مراسم امسال «PGA» اهدای جایزه بهترین مستند سینمایی به‌ «آپولو ۱۱» بود؛ مستندی که با استفاده از تصاویر آرشیوی خیره‌کننده، به ماجرای فرود تاریخی این فضاپیما روی سطح ماه در سال ۱۹۶۹ می‌پردازد. این فیلم نتوانست در میان نامزد‌های کسب جایزه اسکار بهترین مستند جایی برای خود دست و پا کند.

به نظر می‌رسد داوران این دوره جوایز انجمن تهیه‌کنندگان به موضوع ماه علاقه زیادی داشته‌اند چرا که در بخش تازه تاسیس شده بهترین آثار سرویس‌های آنلاین نیز جایزه خود را به «آپولو: ماموریت‌هایی به ماه» اهدا کردند.

لیست آثار برگزیده این مراسم به شرح زیر است:

جایزه «داریل اف. زانوک» برای بهترین تهیه‌کننده فیلم سینمایی:

«۱۹۱۷»

بهترین انیمیشن:

«داستان اسباب‌بازی ۴»

بهترین مستند سینمایی:

«آپولو ۱۱»

جایزه «نورمن فلتون» برای بهترین سریال درام:

«وراثت» – فصل دوم

جایزه «دنی توماس» برای بهترین سریال کمدی:

«فلیبگ»

جایزه «دیوید ال. لوپر» برای بهترین مینی‌سریال:

«چرنوبیل»

بهترین اثر سرویس‌های آنلاین:

«آپولو: ماموریت‌هایی به ماه»

بهترین اثر غیرداستانی تلویزیونی:

مستند «ترک نورلند»

بهترین شوی تلویزیونی:

«هفته پیش امشب با جان اولیور» – فصل ششم

بهترین مسابقه تلویزیونی:

«RuPaul’s Drag Race» – فصل یازدهم

اشکان مزیدی

انتهای پیام/