تازه ترین کتاب سیامک گلشیری آماده شد/ میدان ونک، یازده و پنج دقیقه | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۱

تازه ترین کتاب سیامک گلشیری آماده شد/ میدان ونک، یازده و پنج دقیقه

تازه ترین اثر سیامک گلشیری با عنوان «میدان ونک، یازده و پنج دقیقه» به زودی از سوی نشر چشمه روانه بازار کتاب می شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، مجموعه داستان تازه ای از سیامک گلشیری با عنوان «میدان ونک، یازده و پنج دقیقه» به زودی از سوی نشر چشمه روانه بازار کتاب می شود.

این مجموعه داستان شامل ۱۸ داستان مختلف است که مرد سیاهپوش، فقط می خواستم باهات شوخی کنم، کتری نقره ای، یک شب دیروقت، هتل گچسر، آقا طیب و قرار ملاقات از جمله عناوین داستان های مختلف این کتاب است.

در بخشی از متن این کتاب آمده است: «یک چیزی توی ذهنم است که رهایم نمی کند، یک چیزی که مثل خوره افتاده به جانم، تصویر محو آدمی که ایستاده کنار خیابانی جایی که معلوم نیست کجاست. گاهی البته یک چیزهایی می بینم، چهره ای که فقط ته ریشش پیداست با کیف سیاهی که گرفته دستش، اما بقیه اش معلوم نیست. می دانم که بالاخره باید یک جوری از دستش خلاص شوم و گرنه تا ابد دنبالم است. به خاطر همین هم هست که قلم را برداشته ام و دارم می نویسم. باید از شرش خلاص شوم….»

از سیامک گلشیری پیش از این کتاب های «آخرش میان سراغم»، «آخرین رویای فروغ»، تصویر دختری در آخرین لحظه»، «رژ قرمز» و «مهمانی تلخ» از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

سیامک گلشیری نویسنده پرکاری است و تاکنون جوایزی را برای آثارش از رویدادهای مختلف ادبی دریافت کرده است که از آن جمله می توان به جایزه بهترین رمان کتاب سال مهر، لوح تقدیر جایزه یلدا، دیپلم افتخار بهترین ترجمه کتاب کودک و نوجوان، لوح تقدیر جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان اشاره کرد. آثار این نویسنده همچنین در بسیاری از رویدادها نامزد دریافت جایزه بوده است که از آن جمله می توان به نامزد دریافت جایزه احمد محمود برای مجموعه داستان «رژ قرمز»، نامزد دریافت جایزه هوشنگ گلشیری برای مجموعه داستان «من عاشق آدم های پولدارم» و نامزد دریافت جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی برای مجموعه داستان «با لبان بسته» و همچنین نامزد دریافت جایزه مهرگان ادب برای دو رمان «مهمانی تلخ» و «نفرین شدگان» اشاره کرد.

رمان «جنگل ابر» او نیز از مجموعه‌ رمان‌های پنج‌گانه «خون‌آشام»، در فهرست کاتالوگ «کلاغ سفید» کتابخانه بین‌المللی نسل جوان مونیخ (۲۰۱۴) قرار دارد.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500