دست بازیگران زن در کارهای طنز بسته است/ دلیل کم‌کاری این سال‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
سحر زکریا در گفتگو با صبا:

دست بازیگران زن در کارهای طنز بسته است/ دلیل کم‌کاری این سال‌ها

سحر زکریا بازیگر سینما و تلویزیون درباره علت کم‌کاری خود در این سال‌ها سخن گفت.
سحر زکریا بازیگر سینما و تلویزیون که این شب ها سریال «در حاشیه ۱» به کارگردانی مهران مدیری را روی آنتن شبکه آی‌فیلم دارد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره این سریال عنوان کرد: من هیچ گاه اشتیاقی به دیدن سریال «در حاشیه» را ببینم دلیل آن هم بلایی بود که آن زمان سر این سریال آوردند و سریال ۹۰ قسمتی را به کمتر از ۳۰ قسمت تبدیل کردند.
با دستمزد ۱۰ سال پیش کار نمی کنم
وی درباره علت کم‌کاری خود در این روزها نیز توضیح داد: پیشنهاد بازی در سریال تلویزیونی داشتم اما متاسفانه صحبت‌هایی که از نظر مالی با عوامل داشتیم آن قدر شرایط بدی بود که ترجیح دادم کار نکنم به عنوان مثال برای بازی در یک نقش دستمزد ۱۰ سال پیش به من پیشنهاد شده است. با توجه به وضعیت نرخ تورم، شرایط اقتصادی و افزایش قیمت ها نمی توان با دستمزدهای پایین کار کرد و یا چرا باید کاری را بپذیرم و دستمزد هم نگیرم. آخرین کاری که در تلویزیون انجام دادم مسابقه «زمانی برای خندیدن» به تهیه کنندگی عباس قنبری و محسن تقوی زنوز بود که از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رفت. در این مسابقه نیز مشکل مالی داشتیم و من با هر سختی بود دستمزد خود را گرفتم. علاوه بر مسایل مالی کارها و نقش هایی هم که پیشنهاد می‌شود خوب نیست و این شرایط را برای من سخت تر می‌کند چرا که منبع درآمد دیگری ندارم.
زکریا ادامه داد: همچنین برخی از تهیه کنندگان نیز ترجیح می دهند کسانی را انتخاب کنند که یا تازه کار هستند و یا اصلا معلوم نیست از کجا وارد فضای بازیگری شده اند. هیچ پولی این میان رد و بدل نمی‌شود بلکه شاید برخی از مواقع نقش آفرینان پولی هم می دهند تا کار کنند. نمی‌دانم در سال های اخیر چه اتفاقی افتاده است که یکسری که کار نمی‌کردند، کار می‌کنند و کسانی که کار می‌کردند خانه‌نشین شده اند. سال هاست که درباره این موضوعات صحبت می‌کنیم اما متاسفانه مشکلی حل نمی‌شود.
بازیگر «پاورچین» در پاسخ به این پرسش که چه عواملی باعث ماندگاری یک کار می‌شود، مطرح کرد: کار خوب همیشه ماندگار است. سریال هایی ساخته شده اند که اگر هر سال هم تکرار آن ها پخش شود باز هم جذاب و دوست داشتنی است مانند سریال «پاورچین» که بارها از شبکه های مختلف تلویزیون پخش و با استقبال مخاطبان مواجه شده است. حتما این سریال متن های خوبی داشت و فکری پشت آن بود که باعث ماندگاری اش شده است.
مردم دیگر تلویزیون نگاه نمی کنند
وی درباره کیفیت آثار تلویزیونی مطرح کرد: مردم دیگر تلویزیون نگاه نمی کنند چراکه سریال های خوب ساخته نمی‌شود. سریالی که بخواهد با بودجه اندک ساخته شود، معلوم است نتیجه خوبی ندارد. همچنین اگر سریال کمدی هم ساخته شود حرفی برای گفتن ندارد و یا اینکه بتواند حرفی را که تلخ است به شیرینی بگوید؛ کاری که قرار بود ما در سریال «در حاشیه» انجام دهیم اما اجازه این کار را به ما ندادند.
بازیگر «در حاشیه» در پاسخ به این پرسش که چرا کسانی که با مهران مدیری کار می کنند فقط در سریال های وی حضور دارند و حضور آن ها در مابقی کارها کمتر است، عنوان کرد: دلیل آن را نمی دانم اما متاسفانه این اتفاق تلخ به ویژه برای بازیگران خانم که در سریال های مهران مدیری بازی کرده‌اند، افتاده است. آقایان بازیگر بالاخره یک راهی برای ورود به کارهای دیگر پیدا کرده و خودشان را به جایی رسانده اند. من حدود ۴ سال پس از سریال «پاورچین» در تلویزیون کار نکردم برای اینکه به من می گفتند چرا در کار طنز ۹۰ شبی حضور داشتم. متاسفانه این حرف به ما زده شده است که چون با آقای مدیری کار کردیم و در گروه ایشان بودیم بچه های مهران مدیری هستیم. البته شاید مردم نیز همچنان همان گروه را دوست داشته باشند.
بازیگر «قهوه تلخ» در پاسخ به این پرسش که از میان کارهای خود کدام یک را بیشتر از بقیه دوست دارد، عنوان کرد: شاید نتوانم بگویم کدام کارم را در تلویزیون بیشتر دوست دارم چراکه دست ما در تلویزیون به عنوان یک خانم بازیگر به ویژه بازیگر سریال طنز از نوع ادا کردن دیالوگ تا مباحث دیگر بسته است. به همین دلیل بازی در کارهای طنز یا خودسانسوری می شد و یا از سوی شبکه سانسور می‌شدیم و دستم برای کارهای تلویزیونی باز نبود. از میان کارهایم سریال نمایش خانگی «قهوه تلخ» را دوست داشتم. البته آن زمان هم در نمایش خانگی دست ما به اندازه الان در بحث پوشش، فیلمنامه و…..باز نبود. در کل چند کار سینمایی را که کار کردم بیشتر از بقیه کارهایم دوست دارم.
زکریا با اشاره به اینکه هیچ وقت فکر نمی‌کرده است که بخواهد در کار کمدی بازی کند، مطرح کرد: کار کمدی با روحیه ام سازگار نبود و خودم کار طنز و کمدی را دوست نداشتم و خیلی اتفاقی به طنز کشیده شدم.
وی در پایان در جواب به این سوال که شرایط بازیگری از گذشته تاکنون با چه تغییراتی مواجه بوده و این تغییرات مثبت بوده است یا منفی، گفت: از گذشته تاکنون شرایط بازیگری تغییرات منفی داشته است. زمانی که ما قرار بود وارد دنیای بازیگری شویم بسیار شرایط سخت بود که فکر نمی کنم در حال حاضر این شرایط حاکم باشد. ما با شرایط آن موقع توانستیم خودمان را بالا بکشیم. خیلی از افراد وارد این حوزه می شوند اما ماندگاری در آن مهم است و اینکه چه کارهایی انجام می‌دهند. شرایطی که الان وجود دارد مناسب نیست و حرفه ما ضوابط و قانون درستی ندارد که اگر ضوابط درستی داشت هر دفعه ای که سریال های ساخته شده بازپخش می شوند باید به بازیگران و عوامل پول داده شود.
سپیده شریعت رضوی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است