انتقاد زائری از تجمل گرایی در تیزرهای تلویزیونی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۲

انتقاد زائری از تجمل گرایی در تیزرهای تلویزیونی

دست‌اندرکاران سریال تلویزیونی «پایتخت4» یک ماه و اندی پس از پخش سریال و دوری از هیاهوهای رسانه‌ای، باردیگر دور هم جمع شدند تا در یک مراسم تقدیر تازه، با مجموعه‌ دیگری از واکنش‌های مثبت نسبت به آخرین فعالیت مشترک‌شان روبه‌رو شوند.

عصردیروز مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب میزبان پایتختی‌ها بود. حجت‌الاسلاممحمدرضا زائری در ابتدای مراسم تقدیر از عوامل سریال «پایتخت ۴» با اشارهبه مهم‌ترین مفاهیم این اثر، گفت: مهم‌تر از نمایش نماز خواندن مسجد وتصاویر محراب و زیارتگاه در این مجموعه، می‌توان به این ویژگی اشاره کرد کهکار سیروس مقدم، به متن زندگی متوسط مردم نزدیک شد و کسانی که پایتخت رامی‌دیدند، هیچوقت احساس نکردند که درباره چیزی اغراق شده است. او بر ایننکته هم تاکید کرد که مسئولیت این سریال نسبت به مخاطبان عام بیشترازسریال‌های دیگر و آگهی‌های بازرگانی است چرا که صدا و سیما فقط برایتهرانی‌ها نیست. زائری تجلیل از پایتخت را فرصتی مناسب برای انتقاد علیهآگهی‌های بازرگانی تلویزیون دانست و در ادامه صحبت‌هایش به شدت از نمایشزندگی ایرانی در تیزرهای تلویزیونی انتقادکرد و حتی مشکل بدحجابی را ناشیاز تصاویری دانست که سریال‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهند!محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما هم از حاضران در مراسم تجلیل از پایتختی‌هابود. او در این مراسم بیان کرد: سریال‌هایی که به سری‌های دوم و چندممی‌رسند، هم ایجاد فرصت می‌کنند و هم ایجاد تهدید و ادامه ساخت‌شان ریسکاست چرا که نسبت به آنها نگرانی وجود دارد اما عوامل این مجموعه باکارآزمودگی، انتقادات این سری را شنیدند و امیدواریم در ادامه کار قابلقبولی از این گروه شاهد باشیم.
ادامه مراسم بیشتر از بخش اول آن مورد توجه حاضران قرار گرفت چرا که در اینبخش، هر یک از بازیگران اصلی سریال به‌روی سن می‌رفتند و جملاتی را درباره تجربه حضورشان در این مجموعه بیان می‌کردند. علیرضا خمسه از جملهپایتختی‌هایی بود که روی سن صحبت کرد وگفت: افتخار من همراهی با این گروهخوب است که باعث شد سختی دوری از خانواده را حتی در تعطیلات نوروز تحملکنم. سیروس مقدم هم گفت: مگر قرار است کارهای بدی در تلویزیون ساخته شود کهحالا یکی از آنها مورد تقدیر قرار می‌گیرد؟ مسلما هر تهیه‌کننده بازیگر وکارگردانی می‌خواهد که بهترین عملکرد را داشته باشد، تلویزیون اصلا نبایدسریال بی‌مخاطب یا کم مخاطبی پخش کند و ما هم سعی کردیم سریالی سرگرم‌کنندههمراه با آموزش روی آنتن ببریم. ریما رامین‌فر هم با تبریک ولادت حضرتمعصومه(س) خطاب به دخترانش (سارا و نیکای سریال پایتخت) گفت: تیم پایتختهیچ‌وقت کم‌فروشی نکرد و سعی کرد همیشه با همه توان در خدمت مردم باشد.احمد مهران‌فر هم با کنایه گفت: بییش از همه چیز خوشحالم که همسرم چوچان وبرادر زن‌هایم هان و چی را در این سالن می‌بینم! در ادامه هومن حاجیعبدالهی با تشکر از تیم پشت صحنه گفت: یک عذرخواهی به همه پایتختی‌هابه‌خاطر روزهایی که ناچارا در شاسی بلند کولردار می‌نشستم و آنها در گرمایمحیط کار می‌کردند بدهکارم!
از جمله حواشی این مراسم می‌توان به صحبت علی ضیا مجری مراسم به محمداحسانی اشاره کرد. او پس از صحبت‌های مدیر شبکه یک سیما، گفت: برایم جالباست که آقای احسانی تنها مدیری هستند که این قدر کوتاه صبحت می‌کنند درحالی که آقای زائری ۴۵ دقیقه سخنرانی داشتند! اجرای بخشی از مراسم را هومنحاجی عبدالهی به دعوت علی ضیا بر عهده گرفت. حاجی عبدالهی ضیا را آقای ضیاخطاب می‌کرد اما او از وی درخواست کرد تا مهندس صدایش کند! همچنین بازیگرنقش چوچان در این مراسم با لهجه شیرین خود گفت: من که در سریال مردم وانگار اینجا نیستم و روحم اینجاست! او که برای ادامه حرف‌هایش دنبال واژهمی‌گشت با سایلنت گفتن احمد مهرانفر سکوت کرد!در ادامه عوامل و بازیگران «پایتخت ۴» مورد تقدیر قرار گرفتند و نکته قابلتوجه تفاوت جایزه بازیگران و عوامل بود. هدایت هاشمی در پایان مراسمبه‌خاطر قبولی بیژن اشکوری (دانش آموز مشهور بلوتوث بام شیب) ‌در دانشگاههنر، جایزه‌اش را به وی اهدا کرد!

گزارش از رکسانا قهقرایی
انتهای مطلب/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000