تعریف و بررسی مفاهیم محیط زیست شهری در «نسیم حیات» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰

تعریف و بررسی مفاهیم محیط زیست شهری در «نسیم حیات»

هفتمین قسمت از برنامه «نسیم حیات» با بررسی تعریف و مفاهیم محیط زیست شهری، 29 دی ماه از شبکه پنج سیما پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، هفتمین قسمت از برنامه «نسیم حیات» با بررسی تعریف و مفاهیم محیط زیست شهری، به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی یکشنبه ۲۹ دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

محیط های انسان ساخت در واقع روستاها و شهرهایی هستند که باید بسترهای مختلف زیستن در آن ها فراهم باشد. این محیط ها باید به گونه ای باشند که فعالیت های افراد ساکن در آن به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد و در عین حال برای زندگی سایر موجودات زنده هم مزاحمتی ایجاد نشود. برای رسیدن به این مهم، پرداختن به موضوعاتی چون پراکندگی و جانمایی شهری، مصرف انرژی، تولید زباله و پسماند، حمل و نقل شهری، اصول ایمنی شهری، حفظ گونه های بومی شهرها، آلودگی های صوتی، نوری، بصری و بویایی که تنها بخشی از دغدغه های محیط زیستی هستند، از مهمترین وظایف مردم، فعالان و مسئولان در کنار حفظ سرعت پیشرفت شهرها در حوزه محیط زیست است.

حال سوال این است، شیوه صحیح بهبود فاکتورهای محیط زیستی شهرها چیست؟ آیا تنها راه حفظ محیط زیست و پایداری شهرها، کُند کردن چرخ های توسعه است؟

«نسیم حیات» در این قسمت سعی دارد به بررسی مفاهیم در محیط زیست شهری و همچنین استانداردهای مطلوب در ایران و سایر کشورهای دنیا بپردازد.

سید مجید مفیدی شمیرانی عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت و زهرا سادات منصوری استاد معماری منظر دانشگاه شیراز در هفتمین قسمت از «نسیم حیات» مهمانان استودیو خواهند بود و به تشریح دغدغه های محیط زیستی در شهرهای بزرگ دنیا و فعالیت های انجام شده در این زمینه در کشور ما خواهند پرداخت.

همچنین در این قسمت دوربین «نسیم حیات» مهمان محمد همت شده است و بینندگان از نزدیک با دپارتمان آبی حیات آشنا می شوند.

«نسیم حیات» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج است که هر هفته یکشنبه ها به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی و با اجرای اسماعیل باستانی از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است