آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب برگزار شد/ لزوم پاسخ گویی به ابهامات | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴

آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب برگزار شد/ لزوم پاسخ گویی به ابهامات

آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب شنبه 28 دی‌ماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب روز شنبه ۲۸ مردادماه با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمیدرضا شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی و مدیران ستادی، مدیران شبکه‌های رادیویی و جمعی از برنامه سازان و کارکنان شبکه‌های رادیویی در استودیو شماره ۸ ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

این نشست با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شد و در همان ابتدا ویدیوکلیپی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پخش شد و حسن ملاصالحی مدیر رادیو انقلاب به عنوان اولین سخنران این مراسم در سخنانی عنوان کرد: در چهارمین سال راه اندازی رادیو انقلاب هستیم. آنچه که مد نظر است بحث تبیین بررسی گام دوم انقلاب در سایه علم و فناوری است. برنامه ریزی محتوایی در ۶ بخش مانند پیشرفت های نظامی، حوزه های علمی و فناوری در سبک زندگی و.. صورت گرفته است. برنامه ها ۲۴ ساعته تولید خواهد شد و  از دوستان در چهار بخش علم و فناوری، اسناد انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و اقتصاد دانش بنیان کمک گرفته ایم.

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در ادامه مراسم بیان کرد: در آغاز راه اندازی مجدد رادیو انقلاب در این ایام مبارک نیم نگاهی داریم به اتفاقاتی که در دو هفته اخیر در کشور ما رخ داد. اتفاقاتی ناگوار و بعضی افتخار آفرین را شاهد بودیم. شاید اگر بخواهیم بر مبنای صحبت های رهبر انقلاب که در بیانیه گام دوم اشاره کردند، صحبت کنیم ما به عنوان رسانه ملی، اصحاب خبر و رسانه در باب دو محور عظمت انقلاب و راه طی شده حرف های زیادی داریم که بزنیم و مردم هم به آن واقف هستند. عظمت راه طی شده در طول این ۴۱ سال امروز جلوی چشم ما است و زمانی که به گذشته نگاه می کنیم می توانیم بررسی و تحلیل کنیم و این وظیفه رسانه است. باید مقایسه کنیم ببینیم امروز کجا ایستاده ایم.

وی افزود: کار رادیو و رسانه این است که داشته های ملت را درست به تصویر بکشد. رادیو انقلاب گویی از جنس دیگری است که وظیفه دارد به ابهامات و سوالات پاسخ دهد و یک تنه بایستد. دستاوردهای انقلاب اسلامی از نگاه هر یک از افراد جامعه متفاوت است که از زوایای مختلف قابل تحلیل و بررسی است. اگر امروز یک رادیو بخواهد صدای گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی باشد باید تمام قله های طی شده و تمام موضوعات و افتخارات انقلاب را بیان کند‌. شبکه های مختلف تلویزیون و رادیویی هم در آستانه پیروزی انقلاب به این موضوع می پردازند اما ما با راه اندازی این رادیو از منظرهای گوناگون به انقلاب در یک بازه یک ماهه می پردازد و نگاه تحلیلی دارد. همچون سال گذشته که رادیو انقلاب توانست با مخاطبان ارتباط برقرار کند امیدوارم امسال هم در این بازه زمانی دیدگاه های مردم را از زوایای مختلف بیان و تحلیل کند و ارتباط خوبی با آن ها بگیرد.

سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه نیز در ادامه این مراسم گفت: ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت. بسیاری تصور نمی کردند این انقلاب به سرانجام برسد‌. ما امروز قطعا از پارسال و سال گذشته قوی تر هستیم. جبهه حق انقلاب اسلامی و تمام مردمی که در این جبهه حق دارند تکالیف خدا را انجام داده اند. مسلما رسانه ها که شما متخصص آن هستید بسیار می توانند کمک کننده در همه زمینه ها باشد. شبکه های رادیویی که به مناسبت های مختلف کار می کنند مخاطبان زیادی دارد. افراد زیادی هستند که علاقه مند هستند خاطرات و اتفاقات آن زمان را از رادیو انقلاب بشنوند و این شبکه رادیویی مخاطب زیادی دارد.

در آستانه چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، رادیو انقلاب با هدف تبیین و بررسی گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری با رویکرد جوانان و دستاوردهای این حوزه با پشتیبانی شبکه رادیویی جوان و مسئولیت حسن ملاصالحی که هم اکنون مدیر گروه اجتماعی رادیو جوان است کار خود را از ۲۵ دی ماه از ساعت ۶ صبح آغاز کرده است و تا ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ از طریق موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز، گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی و با نرم افزار تلفن همراه ایرانصدا قابل دریافت است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است