آخرین خبرها از فصل سوم «از سرنوشت»/ رفاقت محور سریال می ماند

محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره سریال «از سرنوشت» که این شب‌ها از شبکه دو روی آنتن است، بیان کرد: از طرف آقای علی اکبر تحویلیان تهیه کننده ساخت قصه‌ای در سه فصل به من پیشنهاد شد که از زندگی دو کودک تا میانسالی آن‌ها را به تصویر می‌کشید. این قصه با فراز و نشیب‌هایی که داشت من را به چالش می‌کشید تا این پروژه را قبول کنم همچنین که فکر کردم با توجه به تجربیاتی که از قبل در حوزه کودک و نوجوان داشته‌ام، می‌توانم به فضای داستان کمک کنم.

وی تاکید کرد: از علاقه‌مندی‌های من این است که درباره کودک و نوجوان کار کنم اما به طور معمول در سال‌های گذشته، تلویزیون در پرداختن به داستان‌هایی که درباره کودک و نوجوانان است سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» ادامه داد: از ابتدا قرار بر این بود که سه کارگردان همزمان با هم سریال «از سرنوشت» را کار کنند که اکنون در جهان نیز این روش باب شده است و معمولا سریال‌های طولانی را یک کارگردان نمی‌سازد بلکه چند نفر آن را کارگردانی می‌کنند و فقط کافی است هماهنگی لازم را داشته باشند تا بتوانند یک قصه را روایت کنند.

خردمندان با اشاره به اینکه اواخر ساخت فصل یک علی‌اکبر تحویلیان به وی پیشنهاد داد که فصل سوم را هم کارگردانی کند، توضیح داد: با توجه به علاقه‌ای که من در طول ساخت فصل یک به سرنوشت این دو کاراکتر سریال یعنی سهراب و هاشم پیدا کرده بودم، احساس ‌کردم شاید جفا باشد که ادامه آن را رها کنم در نتیجه کارگردانی فصل سوم را نیز برعهده گرفتم.

کارگردان سریال «از سرنوشت» در پاسخ به این پرسش که همکاری دو کارگردان برای ساخت یک سریال که همراه با تفاوت تفکر و سلیقه همراه است چه اندازه مشکل بوده است، توضیح داد: طبیعتا تفاوت‌ها و اختلاف نظراتی وجود داشته است و نمی‌توان گفت که سلیقه‌ها می‌تواند همسو باشد. از ابتدا تعریف ما بر این بود که این سریال قرار نیست با یک کارگردان ساخته شود و آقای تحویلیان به عنوان تهیه‌کننده جلساتی را برای هماهنگی برگزار می‌کرد، ما نیز به اشتراک نظراتی می‌پرداختیم که به سلایق یکدیگر نزدیک باشد.

وی افزود: «از سرنوشت» تجربه‌ متفاوت کارگردانی برای من در حوزه کار گروهی بود و این اتفاقی است که کمتر در هنر ما می‌افتد. تلویزیون ما به این صورت نیست که سریال‌ها را به صورت هفتگی پخش کند بلکه پخش آن‌ها هر شب است در نتیجه یکی از نیازهای تلویزیون این همکاری کارگردانان با یکدیگر است برای مثال اگر کارگردانی بخواهد یک سریال 60 قسمتی را کار کند، دو سال از عمرش وقف آن می‌شود اما همکاری چند کارگردان شاید روشی باشد که نتیجه خوبی مخصوصا برای تلویزیون که خوراک نیاز دارد، همراه داشته باشد.

او با اشاره به این که فصول بعدی سریال نیز مانند فصل نخست به درون مایه رفاقت می‌پردازد، تشریح کرد: تمرکز قصه بر اساس رفاقت هاشم و سهراب است و فکر می‌کنم یکی از جذابیت‌های این سریال فراز و نشیب‌های یک رفاقت عمیق و طولانی بوده است که از کودکی شکل می‌گیرد و تا میانسالی ادامه دارد. این موضوع برای من هم که در نوجوانی و سنین بالاتر آن را تجربه کرده بودم جذاب بوده است. در فصل سوم نیز شاهد این موضوع هستیم همچنین که وارد ابعاد جدیدی می‌شویم که فکر می‌کنم برای مخاطب غافلگیرکننده باشد.

فصل سوم اکنون در مرحله فیلمبرداری است

خردمندان از وضعیت مراحل تولید فصل سوم سریال «از سرنوشت» ادامه داد: فصل سوم اکنون در مرحله فیلمبرداری است که حدود 25 روز دیگر فیلمبرداری آن را به اتمام می‌رسانیم.

این کارگردان در پایان از بازخوردهای مخاطبان فصل نخست سریال «از سرنوشت» تصریح کرد: تاکنون بازخوردهای خوبی مشاهده کردم و از بازی‌ کودکان اقبال شده است. از ابتدا اضطراب این موضوع که شاید مخاطبان سریال با ورود به فاز کودکان در قسمت‌های اولیه ریزش پیدا کند، وجود داشت اما به نظر می‌رسد پس از ورود کودکان به قصه مخاطبان دیگری نیز به سریال اضافه شدند و این موضوع برای من هم غافلگیرکننده بوده است.

«از سرنوشت» سریالی تهیه شده در 3 فصل است که فصول اول و سوم آن را محمدرضا خردمندان و فصل دوم را علیرضا بذرافشان کارگردانی کرده‌ است. تهیه‌کنندگی این سریال را علی‌اکبر تحویلیان برعهده دارد و فیلمنامه آن توسط محمدمهدی سلطانی، روح‌الله صدیق و فاطمه خسروآبادی نگاشته شده است.

فصل دوم این سریال پخش خود را در تاریخ شنبه 28 دی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو آغاز می‌کند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/