واکنش کارگردان «قصه دختران فروغ» به تصمیم فجر/ رقابت نمی‌کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۸
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

واکنش کارگردان «قصه دختران فروغ» به تصمیم فجر/ رقابت نمی‌کنیم

کارگردان «قصه دختران فروغ» به تصمیم دوباره مسئولان جشنواره ملی فیلم فجر مبنی بر حضور این مستند در جشنواره واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، دیشب ۲۵ دی ماه روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر اعلام کرد که با توجه به کناره‌گیری مستند «کامی» به کارگردانی میترا ابراهیمی، مستند «قصه دختران فروغ» به کارگردانی خاطره حناچی جایگزین آن می‌شود. این در حالی است که پیش‌تر و طی مصاحبه‌ای خاطره حناچی اعلام کرد که فیلم او در لیست ۱۰  فیلما انتخاب شده بود و توسط دبیر جشنواره از جشنواره ملی فیلم فجر خارج شده است.

خاطره حناچی کارگردان فیلم مستند «قصه دختران فروغ» درباره تصمیم دوباره مسئولان جشنواره ملی فیلم فجر به خبرنگار صبا گفت: از بخش رقابتی جشنواره ملی فیلم فجر کناره‌گیری می‌کنم و این فیلم صرفا برای نمایش عمومی در جشنواره حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: به رغم اینکه جشنواره فجر در ۳۸ سالگی دوران آزمون و خطای خود را پشت سر گذاشته است اما همچنان شاهد این هستیم که برگزارکنندگان آن مانند یک جشنواره نوپا عمل می‌کنند. اگر چه فیلم مستند «قصه دختران فروغ» حدود یکماه پیش توسط هیات انتخاب فیلم‌های مستند جزو ۱۰ فیلم اول انتخاب شد ولی شب قبل از اعلام رسمی نتایج به علت اختیارات دبیر جشنواره از بخش مسابقه خارج شد. در طول این مدت اعتراضاتم به جایی نرسید تا اینکه شب گذشته ( ۲۵ دی ماه ) از دبیرخانه جشنواره اطلاع دادند که به علت انصراف سازندگان فیلم «کامی» از حضور در جشنواره، فیلم «قصه دختران فروغ» مجددا در فهرست شرکت کنندگان قرار گرفته است.

این مستندساز تاکید کرد: این خبر آنقدر برای من شوک آور بود که آن زمان نتوانستم پاسخ قاطع داشته باشم ولی اکنون به اطلاع دبیرخانه جشنواره می‌رسانم که «قصه دختران فروغ» در صف انتظار نایستاده بود که با انصراف فیلم مستند «کامی» وارد صف شود. ما در صف بودیم، هُلمان دادند و خارجمان کردند. با توجه به اینکه هدف از تولید مستند مذکور پرداختن به یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی این مرز و بوم است که اگر به آن توجه نشود در آینده‌ایی نه چندان دور آسیب جدی بر پیکره جامعه خواهد زد، لذا اینجانب خاطره حناچی تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند «قصه دختران فروغ» اعلام می‌کنم در جشنواره شرکت خواهم کرد ولی از بخش رقابتی خودم و تمام عوامل فیلم کنار خواهیم کشید، حضور فیلم در جشنواره فقط به علت شنیده شدن صدای دخترانی است که به ما پناه آورده‌اند تا دردشان دیده و شنیده شود که البته مطمئن نیستم که این اتفاق رقم بخورد ولی این ریسک را می‌پذیرم.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است